آتنا دائمی بعد از شنیدن حکم حبس مجدد و شلاق:
من امروز باید بعد از پنج سال آزاد میشدم اما همه میدانند تا زمانی که جمهوری اسلامی هست همه جای ایران زندان ست،اما من آزادم،انقدر آزادم که مدام فکر میکنند با دادن حکم جدید میتوانند من را زندانی کنند! اما برای من این احکام خنده دارست، حتی همان شلاق.من برای مردمی که آبان۹۸ کشته شدند عزاداری کردم اتهام زدن که در محرم بزن و برقص کردم! بله من برای مظلومهای زمانه ام عزاداری میکنم و شلاقش رو هم خواهم خورد نوش جان آن کسی که میخواهد این شلاق را بزند چون همیشه گفته اند یکی بزنی دو تا میخوری! اینها یک عمرست که دارند مردم را شلاق می‌زنند و این شلاق در برابر اون همه گلوله‌ای که در این ۴۰سال در قلب و مغز آدما رفته و کشته چیزی نیست،فدای سر خانواده های کشته شده ها. انقدر این دادگاههای فرمایشی و این حکم و احکام دیگری که برایم صادر کردن و میکنن مسخره اس که حتی به آن اعتراض هم نخواهم کرد که وقت داشته باشند برای پرونده های دیگری که میخواهند برایم باز کنند.
من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله ها بودن نیست و هر یک حکم جدید یعنی تایید آزادی من!هستم تا زنده ام.

فراخوان پدر آتنا دائمی به محکوم کردن شلاق و زندان برای دخترش، بابت اتهامات جدید علیه او،

به دنبال گشودن پرونده‌ای جدید برای زندانی سیاسی، آتنا دائمی و صدور حکم دو سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای وی در آستانه اتمام دوره زندانش، پدر خانم دائمی، آقای حسین دائمی، فراخوانی جهت محکوم کردن این اقدام ضد انسانی قوه قضائیه به شرح زیر صادر کرده است:

«درود بر انسانیت، انسانیتی که متاسفانه هنوز بین بعضی از قضات معنی و مفهومی ندارد. پیرو خبرهای قبل، مایلم در خصوص آخرین جلسه دادگاه آتنای عزیزم که در روز ۸ تیرماه، دربیدادگاه انقلاب، شعبه ۲۴ توسط قاضی عموزاد برگزار شد، [توضیحاتی] به اطلاع مردم عزیز برسانم.

دو روز دیگر یعنی ۱۴ تیرماه باید آتنای عزیزم آزاد میشد؛ پنج سالی که یک روزش هم زیاد بود، بدون حتی یک روز مرخصی؛ پنج سالی است که برای ما پنجاه سال گذشت و هر روز منتظر صدای زنگ تلفن یا زنگ در خانه بودیم که آتنا را در خانه ببینیم ولی افسوس که نشد.

پنج سال با همه سختی‌هایش بالاخره تمام شد، اما آتنا آزاد نشد و از ۱۵ تیر حکم دوسالش اجرا خواهد شد؛ آتنای بی‌گناه من بابت ششمین پرونده‌ای که در زندان برایش باز شد، باید دو سال دیگر از بهترین سال‌های عمرش را در زندان بگذراند و تن رنجورش ۷۴ ضربه تازیانه ناجوانمردانه را هم تحمل کند.

برای کسی که فقط اعتراض داشته، دغدغه مردم و کشور را داشته، دغدغه کودکان کار وخیابان را داشته، حق و حقوق برابر را برای مردمش خواسته، مخالفت با اعدامی داشته که در این چهل سال هیچ نتیجه وثمری نداشته و هم‌چنان جرم و جنایت و اختلاس و فساد ریشه‌کن که نشد هیچ، زیاد هم شده، آتنا افتخار و سربلندی برای سرزمینش و مردم می‌خواسته، این حکم‌ها وحبس‌های ناعادلانه حق آتنای من نیست.

لذا اینجانب پدر آتنا دائمی از مردم عزیزم و از همه آزدی‌خواهان و سازمان‌های بین‌الملی درخواست می‌کنم، این حکم‌هایی که از پیش توسط عوامل حکومت و از طرف ضابطین و بازپرس‌های وابسته به یک نهاد خاص تشکیل شده، محکوم و درخواست دادخواهی دارم.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۱۳تیر۹۹، بدنبال صدور حکم ناعادلانه ۲ سال حبس و ۷۴ضربه شلاق برای فعال مدنی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین آتنا دائمی، موجی از اعتراضات در سطح جامعه در داخل ایران و همچنین در خارج از ایران برانگیخته شد.
جرم “آتنا” کجا و …جرم چپاولگران حکومتی کجا؟
پدر آتنا دائمی، فعال مدنی زندانی در زندان اوین، در واکنش به صدور و ابلاغ حکم ۲ سال دیگر زندان برای فرزندش می‌گوید که همه این فشارها فقط برای به زانو در آوردن دخترش است، و تاکید می‌کند که «جرم آتنا کجا و جرم افرادی که در ایران میلیاردها اختلاس می‌کنند کجا؟»….
حسین دائمی در خصوص صدور حکمی تازه برای فرزند خود به صدای آمریکا گفت که حکم صادر شده مربوط به ششمین پرونده این فعال مدنی زندانی است که در دوران حبس برای او بازگشایی شده است. وی گفت که آتنا در یک دادگاه پنج دقیقه‌ای به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم زندان» به ۲ سال دیگر زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

پدر این فعال مدنی زندانی می‌گوید،‌ مصداق اتهام «تبلیغ علیه نظام» در حکم صادره، منتشر کردن نامه از داخل زندان، و برگزاری تحصنی در زندان در ارتباط با کشته‌شدگان آبان ماه ۹۸ و در حمایت از خانواده کشته‌شدگان، مصداق اتهام «اخلال در نظم زندان» بوده است؛ تحصنی که به همراه نرگس محمدی،‌ روزنامه‌نگار و مدافع حقوق بشر، و چند نفر از زندانیان دیگر صورت گرفته بود.

حسین دائمی با اشاره به صدور شتابزده حکم برای این فعال مدنی زندانی تاکید کرد که به جرات می‌توان گفت عدالت در دادگاه‌های جمهوری اسلامی اجرا نمی‌شود، بلکه «پرونده در دادسرا از طریق بازپرس و یا ضابطان قضایی تشکیل، همان جا حکمی از پیش تعیین شده صادر، آن حکم به شعبه ارسال، و حکم توسط قاضی اعلام می‌شود.»

بنا بر اطلاعات موجود،‌ حکم ۵ سال زندان آتنا دائمی در تاریخ ۱۴ تیر ماه به پایان خواهد رسید. اما با این وجود، به گفته پدر این فعال مدنی زندانی، حکم ۲ سال و یک ماه زندانی دیگر او به اتهام «توهین به رهبری» که به سال ۹۷ بازمی‌گردد و در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برای او صادر شده است،‌از روز یکشنبه ۱۵ تیر به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.‌

وی همچنین یادآور شد که آتنا پرونده دیگری هم دارد که برای آن قرار صادر شده، اما به مرحله دادگاه نرسیده است و در حال حاضر خانواده منتظر نتیجه آن نیز هستند.

آقای دائمی وضعیت جسمی دخترش را نامناسب اعلام کرد و با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران گفت، او باید برای درمان به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شود،‌ اما در این شرایط خانواده تنها خواهان آزادی آتنا است و راضی نیست که او برای درمان از بند خارج و حتی یک ساعت هم به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شود، چون شرایط به گونه‌ای است که ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شود.

۱۵ تیر ماه ۹۹

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)