در آستانه روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران خواهان آزادی و مرخصی زندانیان و بخش درمانی و خدماتی زندانها شویم!

علی جلالیان، پدر زینب جلالیان زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، اعلام کرده است که زینب جلالیان در ۱۳ خردادماه پس از معاینه و انجام آزمایش توسط پزشک مبتلا به بیماری کووید-۱۹ تشخیص داده شده است.

پدر این زندانی سیاسی میگوید که علی رغم تشخیص این بیماری، مسئولان زندان به دستور وزارت اطلاعات از انتقال او به بیمارستان خودداری می‌کنند.

این در حالیست که کارکنان بهداری زندان ارمیه نیز بدنبال فاجعه‌ای که در این زندان میرود تا رقم بخورد اعلام کرده‌اند از ۱۷ خرداد دست به اعتصاب زده و بر سر کارهایشان حضور پیدا نکردند.

این در حالی است که اکثر زندانیان بند سیاسی از علائم ویروس کرونا رنج می‌برند. کلیه بندهای این زندان با کرونا دست و پنجه نرم میکنند. فقط ۹۰٪ زندانیان محبوس در بندهای ۱و ۲ سلامت به کرونا مبتلا شده‌اند و در چنین شرایط وخامت باری، بهداری زندان نیز تعطیل است.

جمهوری اسلامی سالهاست سیاست ” قتل خاموش” زندانیان سیاسی را پیش گرفته است. امروز شیوع کرونا در زندانها و عدم اقدامات موثر جهت مبتلا نشدن زندانی، ابزار دیگری جهت حذف فیزیکی زندانی سیاسی است.

زینب جلالیان دختر جوانی که سالهاست در بیدادگاههای رژیم اسلامی بسر میبرد بدون هیچ توضیح قضائی به زندان قرچک منتقل شد. چند روز گذشته با پرونده سازی جدید روبرو شد و امروز خبر ابتلای او به کرونا منتشر میشود. زینب جلالیان و تمام زندانیان مبتلا به کرونا باید از حق دارو و درمان ویژه همین امروز برخوردار شوند. تمام زندانیان و بخش خدمات زندانها تا پایان دوران کرونا باید آزاد و یا به مرخصی بروند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در آستانه روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران از همه شما مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست میخواهد صدای زینب جلالیان و هزاران زندانی سیاسی دیگر باشیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۱۸ خرداد ۱۳۹۹/ ۷ ژوئن

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)