گفتگوی آقای ابوالحسن بنی‌صدر و علی صدارت – دنیای بعد از کرونا، چه دنیایی خواهد بود، درسهایی در بُعد اقتصاد

یک سینه سخن

یوتیوب:

https://youtu.be/05smKIaBZCo

بشنوید ای دوستان این داستان—خود حقیقت نقد حال ماست آن…

رژیم ولایت مطلقه، با اقتصاد بیماری که دارد، مجبور است برای تهیه پول و تانین مخارج دولت، سرمایه‌های عمومی و داشته‌های ملی را به پول تبدیل کند. در صورتیکه عکس این جریان در یک اقتصاد سالم متصور است. 

… از قضا سرکنگبین صفرا فزود—روغن بادام خشکی می‌نمود

از هلیله قبض شد اطلاق رفت—آب آتش را مدد شد همچو نفت…

تزویر دیگر رژیم، تهیه پول از مردم است. در یک اقتصاد سالم، مردم به دولت مالیات می‌دهند که آن پول صرف افزایش داشته‌های ملی بشود. در اقتصاد فجعه‌آمیز رژیم ولایت مطلقه، اخذ پول از مردم، از طریق گران کردن مایحتاج مردم (بنزین،…) بازی با نرخ دلار و سایر ارزها، بازی با نرخ طلا، و… و اکنون، جلب پول‌های مردم به بازار سهام است.

 گفته شد که سرمایه‌ها در بازار سهام، روزی ۵٪ سود می‌آورد (بهره سالانه معادل ۱۸۲۵٪)  بسیاری خانهٌ خود را فروخته‌اند و اجاره‌نشین شده‌اند. با توجه با اینکه  نرخ اجارهها مرتب بالا می‌رود، و اینها هم دیگر نمی‌توانند اجاره ‌خانه را بپردازند، و نه پولی برایشان مانده که خانه بخرند، و قیمت همان خانه‌ای که فروختند هم، بسیار بیشتر شده است.

در اروپا، کسری بودجه را با فروش اوراق قرضه، تامین می‌کنند. بیشتر این قرضها، قرضه‌های خارجی هستند. به غیر از ژاپن که قرضه‌های دولتی، داخلی هستند، و قرضه خارجی ندارد . ژاپن در کشورهای صنعتی، بیشترین مقدار قرضه را دارد، ولی اینها همه قرضه‌های داخلی هستند. دیگر اینکه چون پولی که دولت ژاپن از مردم می‌گیرد، خرج تبدیل به دارایی‌ها می‌کند، و نیز به این دلیل نرخ  بهره صفر است، این قرضه‌ها اشکال ایجاد نکرده است. پس پول، باید دارایی بیاورد، و نه اینکه در هزینه‌ها خرج شود.

با توجه به بحران‌ها در قبل از پان‌دمی کووید۱۹، و با توجه به بحران کرونا، بسیاری از اندیشمندان غرب، پایه و اساس راه حل‌ها برای بحران‌های موجود، پرداختن به محیط زیست می‌دانند. بحران کووید۱۹ را هم تخریب محیط زیست و نابود شدن گونه‌های زیست‌محیطی می‌دانند. از جمله میشل انگلیتا، که «از جمله مشهورترین منتقدان اقتصاد مسلط» وصف شده است. 

 

تاریخ تولید و انتشار: دوشنبه ۲۹اردیبهشت۱۳۹۹ برابر با ۱۸ می ۲۰۲۰ 

 

 

❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

با جنگ روانی است که رژیم ولایت مطلقه، توانسته است ۴دهه مردم ایران را منفعل و بی‌عمل نگاه دارد که بتواند بر آنها سلطه داشته باشد. تا جایی که بعضی از مردم با پای خود به حوزههای رای‌گیری میروند و با دست خود به این رژیم مشروعیت میدهند، تا باز هم بر سر کار بماند و به تجاوزها به حقوق آنها، ادامه دهد!

و نیز با جنگ روانی است که رژیم  ولایت مطلقه، توانسته و می‌تواند افراد یگان ویژه و سایر قوای سرکوب و قوای اطلاعاتی و امنیتی را، به مانند حیوانات وحشی،  به جان هموطنانشان، خواهران و برادرانشان، بیاندازد. 

همه به کمک همدیگر میتوانیم هرگونه سانسوری را از بین ببریم، و برای اینکار وسایل متعددی در اختیار شما و همهٌ ما موجود است.

جنگ واقعی ، جنگ روانی است. 

❊❊❊❊❊

❊❊❊❊❊

هم‌وطن و هم‌زبان عزیز، آنچه که در ذیل آورده شده است، همان مطلب فوق است که در  شبکه‌بند‌های اجتماعی مختلف، و به این منظور که کار شما عزیزان، در گسترش فرهنگ مردم‌سالاری، با مشارکت در مبارزه با سانسورها، آسان‌تر گردد. 

امیدواریم که هرکدام از ما، به سهم خود و به نوبه خود، خویشتن را از لذت همکاری در ساختن سرنوشت خوب و خوب‌تر، برخوردار کنیم.

❊❊❊❊❊

❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

 

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر(کامنت)،پسندیدن(لایک)،و لطفا هم‌رسانی:  

سایت: 

https://alisedarat.com/1399/02/29/6128/ 

اینستاگرام: 

https://www.instagram.com/p/CAV7opbpiEn/ 

تلگرام: 

https://t.me/sedaratMD/1032 

یادداشت‌های فیس بوک: 

https://www.facebook.com/notes/علی-صدارت/گفتگوی-آقای-بنیصدر-و-علی-صدارت-دنیای-بعد-از-کرونا-چه-دنیایی-خواهد-بود-درسهایی-در/۲۸۹۸۲۸۳۵۶۳۵۸۱۵۷۴/?av=549157828494171&eav=Afabd_xCWxvknWoOPCd0kb7qOXAX8JSAkTzkXZkRUthu9JMJ87ucH4uyhpcWFvGP1ww 

https://www.facebook.com/ali.sedarat.75/posts/2698098176984676 

تویتر: 

https://twitter.com/sedaratmd/status/1262483457218879488 

 

پادکست:

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cDovL2ZlZWRzLmZlZWRidXJuZXIuY29tL2FsaXNlZGFyYXQ/episode/aHR0cHM6Ly9hbGlzZWRhcmF0LmNvbS8_cD02MTI4?ved=0CAcQ38oDahcKEwj42tK0q77pAhUAAAAAHQAAAAAQAg 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)