احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی بیشتر به حسابهایتان اضافه می کند. در این روش ها علاوه بر وارد کردن رمز ورود به حساب، باید یک کد مخصوص را وارد کرده یا از یک دانگل امنیتی استفاده کنید. با این کار مطمئن می شوید که فقط و فقط شما هستید که می توانید به حسابتان وارد شوید.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در توییتر:

ابتدا در منوی کناری بر روی More کلیک کنید سپس گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

به زیر منوی Account رفته و سپس Security را انتخاب کنید.

پس از اینکه وارد بخش Security شدید، Two-factor Authentication را انتخاب کنید. در این قسمت سه گزینه برای انتخاب دارید.

Text message: ارسال کد از طریق پیامک

Authentication app: استفاده از برنامه های رمزساز

Security key: استفاده از کلید امنیتی

توصیه می کنیم گزینه Text message را انتخاب نکنید. ارسال کد از طریق پیامک مشکلاتی دارد که ساده ترین ایراد آن امکان سرقت یا استراق سمع پیامک می باشد.

استفاده از برنامه های رمزساز:

اگر Authentication app را انتخاب کنید، Start و Verify را بزنید. در این مرحله یک QR کد به شما نمایش داده می شود که باید آن را با برنامه Authentication app اسکن کنید. برنامه های رمز سازی که می توانید برای اتصال به توییتر از آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • Google Authenticator
  • Authy
  • Duo mobile
  • ۱Password

بعد از اسکن شدن کد QR، NEXT را زده و کدی که در برنامه رمزساز نمایش داده شده را در حساب خود وارد کنید. سپس با کلیک بر روی Got it تنظیمات تایید شده و مراحل به پایان می رسد.

از این پس می توانید برای ورود به حساب خود از برنامه رمزسازی که انتخاب کردید استفاده کنید.

استفاده از کلید امنیتی:

برای اینکه بتوانید از کلید های امنیتی استفاده کنید، ابتدا باید احراز هویت دو مرحله ای از طریق پیامک یا برنامه رمزساز را فعال کرده باشید.

سپس دانگل امنیتی را به پورت USB متصل کنید و Security key را انتخاب کنید و Start را بزنید. سپس مراحلی که در صفحه برایتان نمایش داده می شود را دنبال کنید تا تنظیمات انجام شود.

برای غیر فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای از منوی کناری more را انتخاب کرده و Settings and privacy را بزنید. بر روی account کلیک کرده سپس Security را بزنید و بر روی Two-factor authentication کلیک کنید.

 

فعال کردن احراز هویت چند مرحله ای در اینستاگرام:

ابتدا وارد profile خود شده و روی و سپس  ضربه بزنید. گزینه Security را انتخاب کرده و Two-factor authentication را انتخاب کنید. بر روی Get started کلیک کنید.

در این بخش دو انتخاب دارید، Text message(ارسال پیامک) و Authenticator app(استفاده از برنامه رمزساز).

در مقابل گزینه مورد نظر خودتان بر روی  ضربه بزنید.

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)