۲۵ اعدام در کمتر از ده روز در ایران به اجرا در آمد. از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۹۹ در کمتر از ده روز، دستکم ۲۵ زندانی در ایران اعدام شده اند. حکم اعدام ۵ نفر از آنها در روزهای سوم و چهارم ماه رمضان به اجرا گذاشته شده است. روزهایی که حتی در شریعت آخوندهای ستمگر و جانی حاکم بر ایران هم نباید اعدامی اجرا شود.

به این ترتیب روزانه بطور متوسط دو الی سه زندانی اعدام شده اند.

شمار اعدام هایی که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام رسیده عبارت است از:

پرسش این است:

چرا در شرایط بحرانی کنونی، با وجود کرونا و سایر بحرانهای اقتصادی و اجتماعی که حاکمیت منفور ولایت فقیه با آن دست به گریبان است، باز هم دست از کشتار و اعدام زندانیان برنمی‌دارد و در کمتر از ده روز ۲۵ اعدام اجرا میکند؟

چرا دستگاه قضاییه جنایتکار خامنه‌ای اینچنین به جان زندانیان افتاده و آنان را کشتار می‌کند؟

واقعیت این است که خامنه‌ای برای حفظ بقای نظامش، باز هم چاره ای جز کشتار و سرکوب ندارد.

در شرایطی که بحران کرونا روزانه جان هموطنان ما را در شهرهای مختلف می‌گیرد، مردم با دیدن صحنه‌های مرگ و میر در کف خیابانها در نبود امکانات پیشگیرانه بهداشتی و درمانی و با پنهانکاری حاکمیت در اعلام واقعی آمار فوتی‌های کرونا، جانشان به لب رسیده است.

در شرایطی که فشار اقتصادی کمر بخش عمده جمعیت ایران را خم کرده و اقتصاد ایران در شرف ورشکستگی قطعی است،

در شرایطی که فشارهای بین المللی از هر سو بلحاظ اقتصادی و حقوق بشری هر لحظه بر روی حاکمیت فاسد ولایت فقیه بیشتر میشود،

در شرایطی که گرانی و فقر بیداد میکند و مردم دیگر توان خرید نان هم ندارند،

و در شرایطی که فضای انفجاری جامعه هر لحظه نظام را در سراشیب سقوط قرار میدهد؛

تنها راهی که برای حفظ نظام، پیش پای خامنه‌ای باقی می ماند سرکوب بیشتر مردم است. در این میان زندانیان، اولین قربانیان این سیاست شوم قرار میگیرند و سلاخی می‌شوند.

خوشبختانه در سالهای ۶۰ و ۶۷ هم نیستیم که دهها هزار انسان بی گناه پشت دیوارها اعدام شوند و جهان خبردار نشود.

بخاطر وجود شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی گسترده و سریع در اینترنت، و فعالیت ارگانها و کانونهای حقوق بشری، اخبار سرکوب و اعدام در ایران که قضاییه جنایتکار خامنه‌ای اخبار آن را مخفی‌ می‌کند، به سرعت منتشر شده و به اطلاع افکار عمومی می‌رسد.

محکومیت های جهانی:

-دولت فرانسه روز ۸ اردیبهشت ایران را به‌خاطر اعدام کودکان محکوم کرد.

-کمیسر عالی حقوق‌بشر، میشل باشله، روز چهارشنبه۳اردیبهشت در سایت عفو بین‌الملل اقدام مقامات رژیم ایران به اعدام دومین کودک-مجرم در فاصله تنها چهار روز را محکوم نمود.

-سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز ۲اردیبهشت ۹۹، طی بیانیه‌یی اعدام شایان سعیدپور، را مغایر با کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک اعلام کرد.

-عفو بین‌الملل اعدام شایان سعیدپور توسط ایران را بیانگر بی‌اعتنایی این نظام به حق حیات و اقدامی برای زهرچشم گرفتن از زندانیان سقز پس از شورش ۸فروردین ۹۹ اعلام کرد.

-جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران و آگنیس کالامارد(Agnes Callamard) گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدامهای خودسرانه اعلام نمودند:‌ «رژیم ایران با اعدام شایان سعیدپور بار دیگر قانون بین‌المللی حقوق‌بشر را نقض کرده است.ما مکررا برای رژیم ایران روشن کرده‌ایم که استفاده از مجازات اعدام برای نوجوانان اکیداً ممنوع است و اقدام به این‌گونه مجازاتها، نقض فاحش حق زندگی است.»

-گزارشگران ویژه ملل ‌متحد روز ۲ اردیبهشت خواستار توقف فوری تمامی مجازاتهای اعدام توسط نظام منحوس ولایت فقیه شدند.

نتیجه :

زندانیان در ایران تنها نیستند، صدایشان به بلندترین شکل به گوش جهانیان می‌رسد. زیر پوست این میهن بیمار و تبدار، آتش اعتراضات سراسری و شورش شعله میکشد و آماده است تا هر لحظه کاخ خامنه ای را در هم بشکند و او را به زیر بکشد.

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)