ریاست محترم قوه قضاییه،
جناب آقای رئیسی
با سلام

همان‌گونه که می‌دانید در شرایط ویژه کنونی که شیوع ویروس مهلک کرونا همه‌ی جهانیان را تحت تاثیر قرار داده و حکومت‌ها و دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش این ویروس و تلفات ناشی از آن تدابیر همه‌جانبه‌ایی اندیشیده‌اند، در کشور ما نیز اقداماتی برای کنترل این بحران انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به دستورات مربوط به آزادی و مرخصی زندانیان اشاره کرد.
این اقدامات اگرچه در شرایط سخت کنونی جزو ضروری‌ترین کارها بوده، اما مطمئنا برای کاهش نگرانی و آلام بخشی از هموطنان و خانواده‌ی آنها کافی نبوده است. هنوز بسیاری از زندانیان سیاسی و عقیدتی از اقشار مختلف اجتماعی، مانند معلمان، وکلا، فعالان حقوق بشر، نویسندگان، کارگران و حتی زندانیان عادی، مالی و … کماکان در زندان و در معرض خطر ابتلا به این ویروس خطرناک می‌باشند که در کنار سایر مسائل، نگرانی‌ها و فشار زیادی را برای افراد زندانی و خانواده‌ی آنها به همراه داشته است.
شاید با درک همین معضل است که از زبان سخنگوی قوه‌ی قضاییه، از گسترش دامنه شمول مرخصی به زندانیان دیگر می‌شنویم و امیدوار می شویم.

در این میان می‌توان از فعال صنفی ، معلم زندانی ، #محمد_حبیبی نام برد که با وجود وضعیت نامساعد جسمی و ابتلا به بیماری ریوی همچنان در زندان و در معرض خطر قرار دارد. آنچه مورد انتظار است، افرادی نظیر حبیبی با دستور صریح شما هر چه سریع‌تر آزاد و یا حداقل به مرخصی اعزام شوند‌ و نسبت به آزادی و یا حداقل مرخصی سایر زندانیان سیاسی و حتی عادی که حضورشان در جامعه خطری برای امنیت مردم ایجاد نمی کند، اقداماتی (فوری) انجام شود و به این وسیله از بروز اتفاقات ناگواری که ممکن است حق حیات به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین حقوق انسانی را به خطر اندازد، پیشگیری شود و این باور به شدت سست شده در افکار عمومی، که حاکمیت و به‌طور اخص، دستگاه قضایی در ایران نسبت به حفظ سلامت تمامی شهروندان، به ویژه زندانیان،از احساس مسئولیت کافی برخوردار است، اندکی تقویت شود و بپذیرد که دستگاه قضایی با جدیت کافی وظایف قانونی خود را به اجرا در می آورد.

با سپاس از اقدامات پیشگیرانه شما

امضا کنندگان:
۱_کانون صنفی معلمان ایران(تهران)
۲_انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه
۳_کانون صنفی فرهنگیان گیلان
۴_انجمن صنفی فرهنگیان کردستان/ مریوان
۵_کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر
۶_کانون صنفی فرهنگیان شهررضا
۷_هسته صنفی فرهنگیان استان مازندران
۸_کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر
۹_کانون معلمان همدان
۱۰_کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز
۱۱_کانون صنفی فرهنگیان یزد
۱۲_کانون فرهنگیان استان اصفهان
۱۳_کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین
۱۴_کانون صنفی مستقل فرهنگیان استان آذربایجان شرقی
۱۵_کانون صنفی معلمان کرمانشاه

۹۹/۱/۲۲

به از کانال صنفی معلمان ایران

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)