چنین روزی در چند سال پیش
۱۷دی۱۳۶۱
۱۷دی کشف حجاب؛ کلاه برداشتیم، روسری گذاشتیم!
[کتاب در مکتب جمعه،جلد۶،ص ۱۲]
هاشمی رفسنجانی(نماز جمعه):
[مساله دیگری که به مناسبت امروز داریم،۱۷دی است…به نام تمدن و به نام آزادی زن کلاه بسیار بزرگی بر سر خانم ها گذاشتند که الحمد الله داریم کم کم این کلاه را بر می داریم و به جایش روسری سرشان می گذاریم و این ها را به آن راه واقعی که آفرینش در پیش ایشان گذاشته و سعادتشان آنجاست به آن طرف داریم می بریم].
پاورقی:
روزنامه جمهوری اسلامی در ۱۹دی۱۳۶۶(یعنی۶سال بعد) در خبری نوشت: [براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی با بدحجابی و منکرات برخورد قاطع و قانونی می شود…با کلیه عواملی که مبادرت به تولید پوشاک خلاف شئونات اسلامی می کنند، برخوردی قاطع خواهد شد.].
انقلابی که قرار بود،مردمش را به مقام انسانیت و کمال برساند و فقر را برچیند و عدالت اقتصادی برقرارکند،از همان ابتدا با ایدئولوژی«نصربالرعب» و اجبار و الزام و تحکُّم و نیروهای خودسر و باصطلاح«انصارحزب الله» به حجاب زنان-که نماد و هویت نظام ولایت فقیه است-حساس شد و گیر داد و نتیجه عکس گرفت.
نظام ولایت فقیه بر اساس همان احکام و صراحت قرآن که می گوید:«لااکراه فی الدین» و «فبشر عبادالذین یستعمون القول»، حتی به آیات حجاب هم استناد نکرد؛ و ازآنجاکه نظام ولایت فقیه،حکومت فقه است، خر را ول کرد و به پالان خر چسبید.اقدامی که تا الان (چسبیدن به پالان خر) در خیلی از موضوعات و رویدادها به شدّت ادامه دارد؛و نه تنها در این امر( باحجاب کردن نسوان از روی اختیار و از روی عقل و اندیشه) موفق نشد،بلکه مثل خیلی از موارد دیگر،حجاب نیز استحاله و مسخ شد.
اگر در گذشته«رضاخان پهلوی» با زور سر زنان«کلاه» گذاشت، «جمهوری آخوندی ولایت فقیه» هم خواست تا با اجبار و توسری سر زنان «روسری»بگذارد. و یک پدیده «حَچَلهَفت»-که نه حجاب است و نه بی حجابی- را نهادینه کند!
تاریخ انقلاب را که نگاه کنید، سخنرانی های ائمه جمعه و مسئولین حکومتی و مواعظ روحانیون در این جا و آن جا نشان می دهد که آنان در موضوع حجاب عکس العمل سلبی نشان داده اند و البته نتیجه عکس هم تا الان گرفته اند.(به برخی عکس های گرفته شده این جانب در پیوست نگاه کنید).فقط چون الآن در زمانه شبکه های اجتماعی، سرعت اطلاع رسانی اطلاعات آزاد و دوربین موبایل و ماهواره و اینترنت هستیم،عده ای خواستند در این میان و برای مقابله با مقابله «حکومت ولی فقیه و شرکا» در مورد حجاب پرستیژ«فعال حقوق زنان» و «حقوق بشر» و کذا و کذا برای خود دست و پا کنند؛که دراین وسط هم برخی-آن ها هم به کمک نهادهای پنهان و امنیتی و دولت سایه- (که حکومت برای خودش هم مخالف خوان هم تربیت و صادر کرده است!) لیدر شده و با کمک با صطلاح«رسانه های آن ور آب »رجز خوانی کرده و هل من مبارز می طلبند!! که علاوه بر مشکوک بودن حضور مستقیم و غیر مستقیم برخی از آن ها در ماجراهای قاچاق دختران و زنان و «پرستو سازی» در بیرون مرزها،باید گفت که فعالیت آنان در مورد حجاب «آب در هاونگ کوبیدن» است؛ چون آنچه مطالبه می کنند یعنی بازگشت به رژیم گذشته، و این منوط به براندازی جمهوری اسلامی است!
هفده دی نود و هشت
محمد شوری( نویسنده و روزنامه نگار)
t.me/shourimohammad

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)