فصلنامه‌ی مُروا زیر نظر شورای سردبیران با مسئولیت دو سردبیر: مراد رضایی و علی صمد
همکاران این شماره: حسین غبرایی، پری عیسی زاده، آرش چاکری، مراد رضایی، بیژن میثمی، حسن نادری، فریبرز کرمی، ایدالی صمد، علی صمد و میلاد مجیدی انتشار خواهد یافت.
فصلنامه‌ی مُروا نشریه جوانان هوادار حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

فهرست مطالب:
پیش درآمد- مقدمه ای کوتاه در رابطه با اعترضات اخیر در ایران

یک – سرمقاله: موسیقی زبان حسی اعتراض و امکان عبور از تبعیضات و مرزهای تصنعی

دو – چرا به موسیقی گوش می‌کنیم؟ عملکردهای روان شناختی گوش دادن به موسیقی: ترجمه: حسین غبرایی

سه – «زن بودن و خواننده بودن»؛ دو جرم مضاعف برای خوانندگان زن ایرانی: مصاحبه علی صمد با پری عیسی زاده خواننده، شاعر و ترانه سرای ایرانی ساکن سوئد

چهار – نگاهی به نظرات آلن بدیو در مورد موسیقی- “اثر هنری، یا امکانِ ناممکن!”: نوشته ولادیمیر سفلات – ترجمه از فصلنامه‌ی مُروا

پنج – موسیقی خیابانی ایران در چهار میزان: نوشته مراد رضایی

شش- سایت‌های موسیقی، تاریک خانه‌ی اشباحی که تیشه به ریشه‌ی موسیقی زیرزمینی می‌زنند!: مصاحبه علی صمد و مراد رضایی با آرش چاکری نویسنده، شاعر، ترانه سرا و منتقد ادبی

هفت – معرفی گروه موسیقی تلفیقی “هیم ملودی”: نوشته بیژن میثمی

هشت – موسیقی ایرانی و عرفان ایرانی؛ گذر از خفقان بسوی آزادی: نوشته بیژن میثمی

نه – هوره؛ نوایی چند هزار ساله، از میان زاگرس: نوشته فریبرز کرمى

ده – ما بیشتر شبیه یک گروه دوستانی بودیم که موسیقی را دوست داشتند!: مصاحبه ای کوتاه با خواننده، ترانه سرا و بازیگر دو رگه بلژیکی- ایرانی ایدالی صمد

یازده- موسیقی زیرزمینی، سرمایه‌ای اجتماعی و فرهنگی در ایران!: نوشته علی صمد
دوازده – برای اینکه شنیده شوید، باید با صدای بلند فریاد زد! “تاریخچه‌ای مختصر از نقش موسیقی در جنبش‌های اعتراضی” ، نوشته ایدالی صمد، م. م. و علی صمد- ترجمه از حسن نادری …… ۶۰


سیزده –

Il faudra crier très fort pour être entendu
Idalie Samad  –  M.M.  et  Ali Samad
Brève histoire de la musique protestataire

چهارده-

On est très fier de notre premier single ‘Alpha Lupus’.
Entretien avec Idalie Samad


پانزده-
 نت موسیقی سرود انترناسیونال

نسخه ی پی دی اف این نشریه را اینجا بخوانید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)