در ۶ سال گذشته افشای داده منجر به خطر افتادن نزدیک ۵ میلیارد حساب شده است. در این مقاله آموزشی از وب‌سایت امنیت اینترنت کنش‌تک می‌خوانیم که اگر قربانی افشای داده شویم چه کار‌هایی باید انجام دهیم؟ 

یکی از اولین قدم‌ها این است که بدانیم چطور قربانی نقض داده شده‌ایم. سرویس‌هایی مانند https://haveibeenpwned.com/ به ما کمک می‌کنند تا دریابیم آیا داده‌های حساب آنلاین ما در خطر افشا قرار گرفته یا خیر. اگر نتیجه این سرویس منفی بود، یعنی نشان داد که تا کنون داده‌های حساب آنلاین شما افشا نشده است بدین معنی نیست که ۱۰۰٪ خیالتان از این بابت راحت باشد. 

ممکن است یک ایمیلی دریافت کنید که نشان دهد اطلاعات شما در وب‌سایتی منتشر شده است. در نظر داشته باشید که تمام این ایمیل‌ها واقعی نیستند و بیشتر آنها با این ادعا از کاربران اخاذی می‌کنند، بنابراین هوشیار باشید.

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

اگر قربانی نقض یا افشای داده شدیم چه کاری انجام دهیم؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com