سپیده عزیزم، سپیده قلیان، تو در زندانی و عصبانی هستی. خشم داری از اینکه رفتی آن چیزی که فکر می‌کنی حق است و عدالت است را بگیری و اکنون زندگی‌ات و زندگی کسانی که دوست داری افتاده دست یک مشت آدم از همه‌چیز بی‌خبر که توهین می‌کنند و خشونت می‌کنند و می‌خواهند ادبت کنند. می‌خواهند همه آدم‌های مانند تو را ادب کنند.

رفتی کنار کارگران هفت‌تپه ایستادی و حالا باید زندان بکشی و در زندان خودت و خانواده‌ات – مانند بقیه خانواده‌های زندانی سیاسی – توهین‌های یک مشت مامور امنیتی که نیروهای دون‌پایه حفظ وضعیت موجود هستند را تحمل کنند.

از عزیزانت شنیدم که حاضر نیستی به هیچ وجه غذا بخوری. بعد از پنج  روز اعتصاب غذا، حالت بد است. ندا دارد در زندان با چرخ این ور و آن ور می‌برتت. از عزیزانت شنیدم که نگرانند که بمیری. نگران هستند به خاطر اعتصاب غذا جانت را بدهی برود. نکن. تو باید از چنگ این هیولاها بیرون بیایی. باید یک عالم کار دیگر در زندگی کنی. باید عاشق بشی. باید ببوسی. باید برقصی. باید کار کنی. و باید موهایت را هر هفته یک رنگ کنی – سبز، آبی، قرمز.

به بدنت و روحت بیشتر از آنچه که سرت به هر حال خواهند آورد، آسیب نزن. هیچ آرمانی ارزش این را ندارد که تو یک روزی نباشی و همه ما از بودنت شاد نباشیم. همه ما که بیرون منتظر هستیم. همه ما که دوستت داریم. همه ما که می‌خواهم بیایی بیرون و بدرخشی چنان که همیشه می‌درخشیدی.

دوستدار تو و منتظر تو،
نازلی کاموری

سپیده قلیان کیست؟

سپیده قلیان که در ارتباط با حمایت از مبارزات کارگران نیشکر هفت‌تپه زندانی و پس از مدتی آزاد شده بود در پی افشای شکنجه در زندان، ۳۰ دی سال ۹۷ مجددا بازداشت و در زندان سپیدار اهواز زندانی شد. او سپس به زندان اوین منتقل شد و اکنون در زندان قرچک ورامین زندانی است و از اول مرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

وضعیت جسمانی سپیده قلیان، در اعتصاب غذا، رو به وخامت است. او در اثر افت شدید فشار بی هوش و به بهداری زندان منتقل شده است. مهدی قلیان برادر او جمعه ۴ مرداد در توییتی نوشت اصرار خانواده برای پایان دادن به اعتصاب غذای سپیده قلیان نتیجه‌ای نداشته است. او از رفتار «ناشایست و توهین‌آمیز» پرستار بهداری زندان با سپیده قلیان نوشته و با توجه به وخامت وضعیت جسمانی او، زندان قرچک و مسئولان آن را پاسخگوی وضعیت سپیده قلیان و خطری که سلامتی او را تهدید می‌کند دانسته است.

در مورد سپیده قلیان بیشتر بخوانید

اعتصاب غذای سپیده قلیان در زندان قرچک ورامین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com