در گزارشی که هرانا در خصوص اسماعیل بخشی، ساناز الله یاری، امیر امیرقلی، علی نجاتی، سپیده قلیان، امیر حسین محمدی فر و عسل محمدی تهیه کرده است، به تفهیم اتهام جدیدی اشاره دارد: “ارتباط با یکی از گروه‌های مخالف نظام”. چیزی که قابل توضیح است و در گزارش هرانا مغفول مانده این است که در حین تفهیم این اتهام جدید، متهمین به شدت به این موضوع اعتراض کرده و مشهور است گفته‌ی چند تن از آنها: «ما در این خصوص حتا بازجویی هم نشده ایم، چه طور میشود که یکی از موارد اتهامی ما باشد؟»

برای کسانی که با روند دستگیری و بازجویی آشنایی داشته و یا طعم آن را چشیده اند، روشن است که مگر میشود چنین اتهامی در میان باشد و متهمین برای آن مورد بازجویی قرار نگرفته باشند. دستگاه اطلاعاتی برای تکمیل کردن دایره احاطه خود در صورت وجود ظنی و گمانه ای، قطعا در بازجویی ها آن را تا به آخر پی میگیرد. پس قطعا چنین موردی نبوده و رسانه ای کردن این اتهام بدون توضیحی که خود متهمین حین تفهیم آن ارایه داده اند این شایعه را پیش میکشد که نکند واقعا چیزی در میان بوده است و بدخواهان و بددلان این آب گل آلود را بهترین فضا برای گرفتن ماهی شان خواهند کرد.

دستگاه امنیتی و قضایی همانطور که در مورد مستند “طراحی سوخته” نشان داد، از آنجا که هیچ دلیل قانع کننده ای برای سرکوب اعتصاب کارگری بی سابقه هفت تپه و فولاد اهواز نداشت، دست به ساخت آن مستند بی در و پیکر زد و هم اکنون نیز همان پروژه را ادامه میدهد و اشتباه استراتژیکی که این وسط ما میتوانیم بکنیم باور کردن و یا شکی هر چند کوچک در این خصوص است.

دشمنان طبقاتی ما از همان ابتدا میدانستند که برای سرکوب جنبش کارگری، باید با این رفقای ما برخورد شدیدی بکنند و با طولانی تر کردن دوره بازداشتشان به دیگران این پیغام را بدهد که نتیجه دفاع از حقوق اولیه و یورش سرمایه داران، این نوع برخوردهاست و در ادامه نیز با این اتهام های واهی میخواهد برخوردهای غیرانسانی ولی هدفمند (با هدف خفظ کیان سرمایه و سرمایه داران) خود را توجیه کند.

دستگاههای امنیتی و قضایی باید از پس هفت تپه و فولاد اهواز بربیایند تا الگوسازی و سرمشق شدنی که این اعتصابات و فعالیت ها میتواند برای کارگران باقی ایران و حتا منطقه میتواند در پی داشته باشد را از بین ببرند. پس بر ماست که با حمایت کامل از افراد فوق الذکر و با درک این موضوع که تضعیف آنها تضعیف ماست، بتوانیم گام های محکم خود را در راه تقویت مبارزه طبقاتی و اعتلای جنبش کارگری این مرز و بوم و منطقه خاورمیانه برداریم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com