Jean-Michel Vernochet

Iran, la destruction nécessaire

Edition Xenia

 

ترجمۀ حمید محوی

دومین انتشار فوریه ۲۰۱۹

نخستین انتشار ۵ اوت ۲۰۱۵

با اعلام نافرمانی مدنی از موازین کپی رایت برای ترجمۀ آثار به زبان فارسی و انتشار آزاد و رایگان در اینترنت

ژان_میشل ورنوشه نویسنده، منتقد، روزنامه نگار تجسسی و  جغرافیای سیاسی شناس فرانسوی ۶ سپتامبر ۱۹۴۷ در پاریس در محلۀ بلویل به دنیا آمد. او در «بلگوسفر» خوانندگان زیادی دارد. کتاب حاضر، «ایران، تخریب ضروری» در بهار ۲۰۱۲ نوشته شده است. ورنوشه پیش از این کتاب «اسلام انقلابی» را به همکاری ایلیچ رامیرز سانچز در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد. در مورد زندگینامۀ او می توانیم یادآوری کنیم که او نوۀ لئون گوستاو ورنوشه یکی از اعضای بنیانگذار حزب کمونیست فرانسه طی ۲۵ دسامبر ۱۹۲۰ است، پس از چند بار مسافرت به اتحاد جماهیر شوروی، خیلی زود پشت صحنه را دید و از حزب کمونیست فاصله گرفت. ژان میشل ورنوشه نوۀ دکتر پل کامو، پزشک بی نوایان است که در خیابان جمهوری در لیلاس فعالیت می کرد.

 

پیشگفتار

۱۱ ژوئیۀ ۲۰۱۲، روزنامۀ صدای روسیه گزارش داد که رهبر معنوی و روحانی انقلاب ایران، آیت الله علی خامنه‌ای تمام ملت را فراخوانده است تا برای جنگ آخر زمان و بازگشت امام غائب، مهدی آماده شوند. برای مسلمانان شیعه، مهدی فردی ست که می‌بایستی روز داوری نهائی برای نجات بشریت و باززائی و گسترش ایمان بازگردد. شیعۀ دوازده امامی (شاخۀ اکثریت در این نوع اسلام هترودوکس) بر این باور است که دوازدهمین امام به سال ۸۷۳ ناپدید شده و بازگشت و ظهور او سرنوشت عدالت را رقم خواهد زد، ولی چنین امری تنها پس از قتل عام بی ایمانان و گناهکاران که خونشان سطح تمام زمین را آغشته خواهد کرد تحقق خواهد یافت.

در چنین چشم اندازی، آیت الله علی خامنه‌ای اعلام کرده است که ایرانیان وظیفه دارند تا ظهور قریب الوقوع «فرماندۀ بزرگ» در انتظار باقی بمانند، برای آن که: «تحت هدایت پروردگار و با مدد پنهائی او، ما باید به شکلی رفتار کنیم که تمدن اسلامی در جهان پیروز گردد، این است سرنوشت ما»! به همین مناسبت از چند هفتۀ گذشته، مقامات نظامی نوشته‌ای را تحت عنوان «شش ماه آخر» بین یگان‌ها پخش کرده‌اند، و هدف از چنین کاری آماده سازی آنان برای ظهور قریب الوقوع امام و رویاروئی نهائی علیه غرب بوده است.

در اینجا اضافه کنیم که رئیس جمهور محمود احمدی نژاد و نزدیکان او به انجمن حجتیۀ مهدویه تعلق دارند. این انجمن به سال ۱۹۵۳ در متارکه با افکار و نظریات اکثریت ایجاد شد و در جریان آغاز انقلاب اسلامی ۱۹۷۸ دوباره به میدان آمد. این انجمن «برادرانه»، مانند کلیساهای انجیلی (اوانژلیست) و فرقه‌های «یهودی-مسیحی» در آمریکا، به بازگشت مهدی باور دارند – مشخصاً مانند مسیح _ و باید فعالانه بازگشت او را فراهم آورند و حتا به یمن خود مؤمنین و به همچنین با بر پا کردن رویدادهای آخر زمانی (آپوکالیپس) باز گشت او را تسریع نمایند. در ایالات متحده، تقریباً نود و چهار میلیون کلوینیست و یهودی کمابیش به جهانبینی فرجام شناسی (یا آینده شناسی) مشابه به آن چه نزد راز و رمز مداران ایرانی می‌بینیم باور دارند، یعنی در انتظار جنگ خیر و شر و آخر زمان و نشانه‌های بازگشت و ظهور مسیح هستند.[۱]

 

[۱]  مترجم : احمدی نژاد در سخنرانی هایش در سازمان ملل متحد از بازگشت امام زمان به همراهی عیسی مسیح یاد کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com