سازمان حقوق بشر ایران، ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷: یک زندانی که به اتهام «قتل یک کودک پنج ساله» به اعدام محکوم شده بود در مقابل دیدگان مردم فلاورجان اصفهان به دار کشیده شد. عکس‌های منتشر شده از صحنه اعدام نشان می‌دهند که کودکان نیز در بین تماشاچیان حضور دارند.

بنا به گزارش مشرق، یک زندانی که به اتهام «قتل یک کودک پنج ساله» به نام ملیکا در شهر فلاورجان اصفهان بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، صبح روز جاری، سه‌شنبه ۲۵ دی ماه، در یکی از میدان‌های اصلی این شهر اعدام شد. در زمان اعدام وی تعداد زیادی از شهروندان به تماشا ایستاده بودند و تصاویر نشان می‌دهند که چندین کودک نیز در بین تماشاچیان حضور دارند.

فرد اعدام شده با هویت محمدجواد شمس، مهر ماه سال جاری بازداشت شده بود و روند رسیدگی به پرونده وی کمتر از ۴ ماه به طول انجامید. زمان بسیار کوتاه رسیدگی به پرونده این زندانی این نگرانی را ایجاد می‌کند که وی از روند عادلانه قضایی برخوردار نشده باشد.

احمد خسروی وفا، رییس کل دادگستری استان اصفهان در این خصوص گفت: «در این پرونده قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان متهم را به جهت قتل ملیکا به قصاص، نسبت به زنای به عنف به فرد دیگری به اعدام، آدم ربایی ۲۰ سال حبس، ایراد ضرب و جرح عمدی به ۷ سال حبس، از بابت حبس غیر قانونی طفل و خواهر و برادر وی به ۴ سال حبس و برای کودک آزاری به ۹ ماه حبس و نیز پرداخت دیه در حق اولیای دم و شکات محکوم نمودند».

اکثر خبرگزاری‌های داخل کشور ضمن اعلام خبر اعدام این زندانی، اشاره کرده‌اند که محمدجواد شمس با اتهام قتل ملیکا اعدام شده و در واقع حکم قصاص نفس وی به اجرا درآمده است.

در طی ۱۵ روز گذشته این پنجمین اعدام در ملأ عام است که در شهرهای مختلف ایران اجرا می‌شود.

اعدام‌های در ملأ عام که در ایران انجام می‌شوند بارها توسط سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفته است. پیش‌تر هم دبیر کل سازمان ملل و هم گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران در گزارش‌هایشان خواستار منع اجرای حکم اعدام در ملأ عام شده‌اند.










نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com