اصلان اصلانیان (۱۳۹۷ – ۱۳۲۴ ) ، شاعر ، نویسنده و عضو قدیمی کانون نویسندگان ایران ، روز دوشنبه بیست و هشتم آبان در ملارد کرج درگذشت . وی شاعری آزاده و عضو فعال کانون نویسندگان ایران در دورهِ دوم فعالیت این کانون (۱۳۶۰ – ۱۳۵۶ ) و روشنفکری آرمان خواه بود .

از زنده یاد اصلان اصلانیان دو مجموعه شعر با نام های ” شباهنگ ” (۱۳۵۰ ) و ” خورشیدهای شبانه ” (۱۳۵۷ ) و آثاری در زمینه ی ادبیات کودکان و نوجوانان به یادگار مانده است . وی همچنین خالق یکی از ماندگارترین ترانه سرودهای سال های اول انقلاب با مطلع ” شب است و چهره ِ میهن سیاهه ” است که با آهنگ سازی محمدرضا لطفی و صدای محمدرضا شجریان در خاطره ی جمعی مردم ما ثبت و ضبط شده است .

کانون نویسندگان ایران درگذشت این شاعر و نویسنده ی آزاداندیش را به خانواده ی او و جامعه ی مستقل فرهنگی و ادبی ایران تسلیت می گوید .

کانون نویسندگان ایران

سه شنبه ، ششم آذر ۱۳۹۷

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com