انور خامه ای (۱۳۹۷ – ۱۲۹۵ ) عضو دیرین کانون نویسندگان ایران روز سه شنبه بیست و نهم آبان در کرج درگذشت .  

انور خامه ای

انور خامه ای بیش از یک قرن زیست و در زندگی طولانی خود فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت . او بیش از یک دهه در احزاب سیاسی مختلف فعالیت کرد و پس از کودتای سال سی و دو مابقی عمر خود را صرف قلم زدن در زمینه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی فرهنگی و … کرد . در دانشگاه فرایبورگ در رشته ی اقتصاد تحصیل و مدرک دکتری خود را با عالی ترین نمرات دریافت کرد . در دانشگاه های کنگو و کانادا به تدریس علم اقتصاد پرداخت . در دهه ی هفتاد میلادی رساله ی ” تجدید نظر طلبی از مارکس تا مائو ” را به زبان فرانسه منتشر کرد که چند بار تجدید چاپ شد . علاوه بر این بیش از بیست عنوان کتاب با موضوع اقتصاد ، سیاست ، ادبیات ، فرهنگ ، روزنامه نگاری و خاطرات سیاسی منتشر کرد .

انور خامه ای متعلق به نسلی بود که دل در گرو آرمان آزادی و رهایی انسان ازستم طبقاتی داشتند ؛  با ظلم و استبداد و سانسور مبارزه کردند و بهای آن را هریک به نحوی پرداختند .

انور خامه ای از اعضای قدیمی کانون نویسندگان ایران بود . وی در دوره ی سوم فعالیت کانون در دهه های هفتاد و هشتاد ، به رغم کهولت سن ، مشتاقانه در مجامع عمومی و نشست های جمع مشورتی کانون نویسندگان ایران حضور می یافت .

کانون نویسندگان ایران درگذشت این نویسنده ، جامعه شناس ، اقتصاددان و کنشگر سیاسی را به خانواده ی او و جامعه ی مستقل فرهنگی ایران تسلیت می گوید .

کانون نویسندگان ایران

سه شنبه ، ششم آذر ۱۳۹۷ 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com