اغلب توریست‌هایی که در کامبوج  از کودکان سوءاستفاده­‌های جنسی می‌کنند، غربی‌ها هستند و هلند در رتبه سوم توریسم جنسی کودکان در آسیای جنوب شرقی، بعد از آمریکا و کره جنوبی قرار گرفته است. این آمار در گزارشی توسط سازمان کمک‌رسانی Terre des Hommes که برای حمایت از کودکان در هلند فعالیت می­‌کند، منتشر شده و هفته گذشته کمپینی را برای جلوگیری از توریسم جنسی کودکان در کامبوج، به راه انداخت.

ناریم، قربانی آزار جنسی توسط یک آمریکایی
Photo: Arie Kievit

بیشترین گروه از افرادی که برای سوءاستفاده‌های جنسی به کامبوج سفر می‌کنند، آمریکایی‌ها هستند. همچنین توریست‌های اهل کره جنوبی نیز آمار زیادی در رابطه با سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان را دارند.

سالانه تنها در شهر توریستی «سیم ریپ» در استان «سیه­‌م رئاب» در کامبوج، به طور متوسط بیست توریست جنسی دستگیر و محاکمه می‌شوند. در ماه آپریل ۲۰۱۸ یک هلندی به نام “نیکو اس.” به دلیل تهیه فیلم پورنوگرافی کودکان توسط دادگاه، به ۵ سال حبس و پرداخت خسارت نقدی به ۲۲ قربانی این پرونده، محکوم شد. نیکوس اس. کشیش سابق کلیسای کاتولیک است و به وسیله سازمان Aple که یکی از سازمان‌های همکار Terre des Hommes است دستگیر شد. همچنین در آغاز سال میلادی گذشته، یک هلندی دیگر به نام “باس اِر.” باز به همین جرم دستگیر شد و اکنون هر دوی آنها در کامبوج در زندان به سر می‌برند.

سوخا قربانی تجاوز توسط کشیش هلندی نیکو اس.
Photo: Arie Kievit

بر طبق گزارش سازمان Terre des Hommes توریسم جنسی کودکان تنها به کشور کامبوج محدود نمی­‌شود. بلکه در کشورهای دیگر آسیای جنوبی هم‌چون تایلند، نپال و فیلیپین نیز رواج دارد. این سازمان سعی دارد تا برنامه‌ای را برای جلوگیری از توریسم جنسی کودکان در این کشورها به اجرا بگذارد. “یوس دِ فوخت” سخن­گوی این سازمان گفته که تعداد هلندی­‌هایی که از کودکان سوءاستفاده‌های جنسی می‌کنند و یا برای توریسم جنسی سفر می­‌کنند، در سه کشور دیگر نیز  از آمار بالایی برخوردار است.

در فیلیپین از کودکان بسیاری برای سکس از طریق وِب­کم (Webcam) سوءاستفاده می‌شود و همین مسئله باعث شده تا افرادی زیادی جهت توریسم جنسی به این کشور سفر کنند.

صنعت توریسم در کامبوج در سال­‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است، به گونه‌ای که از سالی ۲ میلیون توریست در سال ۲۰۰۶ به سالی ۶ میلیون توریست رسیده و در این میان تعدادی از توریست‌ها که اغلب مردان هستند، برای سوءاستفاده جنسی از کودکان نیز به این کشور می‌روند. تایلند با ۳۶ میلیون توریست در سال، در خط مقدم خطر آزارهای جنسی کودکان قرار گرفته دارد.

وانا قربانی تجاوز توسط یک توریست اهل کره جنوبی
Photo: Arie Kievit

این تنها توریست‌های غربی نیستند که برای سکس با کودکان به این کشورها سفر می‌کنند، بلکه توریست‌های آسیایی هم جزو آنها هستند، اما تعداد آنها به نسبت غربی‌ها کم­تر است. همچنین بر طبق گزارش سازمان Terre des Hommes توریست‌های آسیایی روش­‌های متفاوتی با توریست‌های غربی در نحوه برقراری ارتباط با کودکان جهت سوءاستفاده‌های جنسی دارند. توریست‌های آسیایی در جستجوی سکس با کودکانی هستند که از طریق شخص سوم (رابط) یا گروه­‌های تبهکار مافیایی با آنها آشنا می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که تخفلات آنها کم­تر کشف و منجر به دستگیری‌شان شود. اما توریست‌های غربی بیشتر در جستجوی سکس با کودکان خیابانی و یا کودکانی هستند که عضو سازمان‌های مختلف مانند کلیساها و سرپناه‌ها هستند.

سازمان Terre des Hommes در این باره گفته است:

“ما شیوه کار این مجرمین را می‌بینیم. آنها با کودکان خیابانی و خانواده‌های آنها ارتباط برقرار می‌کنند، و یا با کودکانی که در مدارس یا کلیساها و مراکز نگهداری کودکان زندگی می‌کنند، ارتباط می‌گیرند. به عنوان مثال افرادی که می‌خواهند از کودکان سوءاستفاده جنسی کنند، در یکی از این مراکز به صورت داوطلبانه جهت کار ثبت نام می‌کنند.”

کالیان قربانی آزار جنسی توسط یک توریست اهل کره جنوبی
Photo: Arie Kievit

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com