▪️اردوی کار: «مهدی مهدوی آزاد» روزنامه نگار در تحلیل واکنش های نهادهای سرکوب نسبت به قتل فرشید هکی در توتیتر نوشته:
برای من که قتل های زنجیره ای را دیده ام، ورود سرآسیمه رسانه های سپاه و هنگ توییتری بسیج به قتل #فرشید_هکی و جعل بیانیه از پزشکی قانونی، یک نشانه مهم است.
▪️مثل خبر خودکشی #کاووس_سید_امامی یا ترور #محمدرضا_کلاهی و بمب گذاری در پاریس.

▪️سئوال می پرسم: آیا بختک دهه ۷۰ دوباره برگشته؟
——-
ادعای خودسوزی دکتر فرشیدهکی برای پرده پوشی یک قتل پرابهام

▪️اردوی کار: در واکنشی فرافکنانه در باره مرگ دلخراش دکتر فرشید هکی، رئیس پلیس تهران گفته:

▪️پزشکی قانونی صریحاً اعلام کرد فرشید هکی خودسوزی کرده است

▪️در تحقیقات از خانواده این فرد، مشخص شد وی مدتی است دچار ناراحتی بوده و حتی چندین بار نیز اعلام کرده بود که قصد پایان دادن به زندگی خود را دارد.

▪️تلاش برای خودکشی جلوه دادن قتل فجیع دکتر فرشید هکی در حالی از سوی رئیس پلیس مطرح شده که خبرگزاری میزان، نزدیک به قوه‌قضاییه در واکنش به خبر دیروز تسنیم، وابسته به سپاه نوشته: «در پی انتشار خبری درباره اظهارنظر پزشکی قانونی درباره جسد سوخته مردی درون یک خودروی آتش‌گرفته و انتساب آن به فرشید هکی، به اطلاع می‌رساند سازمان پزشکی قانونی هیچ اظهارنظری درباره این پرونده نداشته..»

▪️کانال پیشتازان عدالت که دکتر فرشید هکی تلاش کرده بود مجوز تاسیس آن را به عنوان یک حزب دریافت کند، در مورد واکنش ها به قتل وی نوشته:« به نظر می رسد برخی جریان های اصلاح طلب و اصولگرا در صدد هستند با انتصاب #فرشیدهکی به جریان احمدی نژاد؛ بدون توجه به مسئولیت اجتماعی خود از کنار قتل پر ابهام این فعال مدنی عبور کنند. لازم به ذکر است فرشید هکی؛ فعال مدنی بود که بنا داشت در چهارچوب قوانین موضوعه مبارزه مدنی و اجتماعی نماید و به هیچ وجه نزدیکی فکری با جریان احمدی نژاد نداشت. گفتنی است دولت احمدی نژاد و هم دولت روحانی بارها در خواست هکی برای دریافت مجوز فعالیت حزب پیشگامان عدالت را رد کرد. متاسفانه برای جریان های اصلاح طلب و اصولگرا؛ فعالیت مستقل از حاکمیت گنگ و نا مفهوم است.».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com