این عکس توسط یک گروه در  فیس بوک منتشر شده است. این گروه مدعی است که این عکس در سوریه گرفته شده و نیروهای مسلح مخالف بشار الاسد دو شهروند فلسطینی ساکن کمپ پناهندگان را در ملاء عام اعدام کرده‌اند. نویسنده این متن مدعی است که نیروهای سلفی مسلح در ماه‌های گذشته از روش‌های خشونت آمیزی برای وادار کردن فلسطینی ها برای پیوستن به گروه‌های مسلح استفاده کرده‌اند. نگارنده قادر نیست که صحت این عکس را تایید کند. در ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی از خشونت‌های گروه‌های مسلح مخالف دولت منتشر شده است.

در تازه ترین گزارش بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه اخیر خود با ابراز نگرانی از وضعیت رو به وخامت سوریه ذکر می کند که قوای دولتی و مخالفان مسلح سوری به شکل فزاینده ای به حفظ جان شهروندان بی اعتنا هستند.

در آمریکا نیروهای جنگ طلب خواهان مداخله و پشتیبانی بیشتر آمریکا از نیروهای مسلح هستند. آنها خواستار اقدام علیه هواپیماهای نظامی و موشک‌های اسکاد ارتش سوریه هستند که شهروندان عادی را هدف قرار می دهد.

دولت آمریکا تا امروز از تحویل سلاح‌های سنگین به نیروهای مخالف اسد سرباز زده است. دولت آمریکا نگران است که این سلاح‌ها به دست نیروهای اسلامگرای تندرو و نزدیک به القاعده بی افتد. نیروهای مسلح مخالف توسط دولت‌های عربستان، قطر و ترکیه حمایت می شوند. دو دولت عربستان و قطر خود دولتهایی غیر دمکراتیک دارند. همینطور دولت ترکیه، دیگر حامی انفقلابیون سوری، با کردهای این کشور مشکلات عدیده‌ای دارد و در حال حاضر ده‌ها تن از روزنامه نگاران کرد را به اتهام ارتباط با گروه مسلح «پ ک ک» زندانی کرده‌ است. نمی توان تصور کرد که در صورت پیروزی مخالفان سوری تحت نفوذ دولت ترکیه با اعطای حقوق سیاسی شهروندان کرد سوریه موافقت کنند.

اتحادیه اروپا، آمریکا، عربستان و قطر تاکید خاصی دارند که از گروه‌های مخالف مسلح حمایت کنند و گروه‌های اپوزیسیون غیر نظامی سوریه تا حد زیادی کنار گذاشته شده اند. از جایی که نیروهای سلفی دست بالا را دارد نمی توان برای سوریه بعد از اسد هم آینده روشنی را تصویر کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com