چند هفته‌ای است که کشاورزان اصفهانی به بهانه انتقال آب استانشان به یزد، دست به اعتراض زده‌اند. اعتراضی که با دخالت نیروهای امنیتی-انتظامی به خشونت کشیده و در برخی از گزارش‌ها هم اومده که چند نفری هم ظاهرن کشته شده اند که اصلن بعید هم نیست. همینجا یک ویدئو هم گذاشته‌ام. با این برخورد‌های خشن و شلیک گلوله به روی کشاورزان کاری ندارم. ( نه اینکه کار ندارم، الان توی این یادداشت مسئله‌ام نیست)

اما این وسط چند روزی است که برایم یک سئوال پیش اومده: چه طور وقتی قیمت سایر وسایل تولید ( چه میدونم فرضن بذر و هزینه حمل و نقل و برق و..) بالا رفت این کشاورزان عزیز اعتراض نکردن؟ اگر این آبی که الان سرش دعوا است و اصفهانی می‌گن به یزدی‌ها نمی‌دیم، در خود یزد بهش احتیاج بیشتری باشه و فرضن سود اقتصادی بیشتری هم برای کل جامعه داشته باشه تکلیف چیه؟ سود اصفهانی‌ها مهم‌تره یا سود کل مردم ایران؟

آخه این که نشد حرف که آب مال ماست! خوب پس خوزستانی‌ها هم باید بگن «نفت مال ما است» و به بقیه هم نمی‌دیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com