نیما یوشیج پدر شعر نو از قافله اینترنت عقب نماند. سایت نیمایوشج به همت تنها پسر او شراگیم یوشیج   راه اندازی شد.

شراگیم یوشیج  این سایت  را  به همه فارسی زبانان و مردم ایران تقدیم کرده است 

علی اسفندیاری مشهور به نیمایوشیج  بنیانگذار شعر نو فارسی   در سال ۱۲۷۴ در دهکده یوش در استان مازندران متولد شد. او با مجموعه تاثیرگذار افسانه که مانیفست شعر نو فارسی بود آگاهانه تمام ساختارهای شعر کهن فارسی را به چالش کشید  و سبک تازه ای در شعر فارسی آفرید، شعر نو عنوانی است که او خود بر این سبک نهاد.

شراگیم یوشیج  دراین باره این سایت  نوشته است :« سایت رسمی نیما یوشیج بدون هیچگونه وابستگی متعّلق به همه ی فارسی زبانان ومردم ایران ست. با سپاس ازدوستداران نیمای بزرگ که تا کنون به هردلیلی…..؟! و یا بنا برعلاقه شخصی، عقیده وسلیقه ی فطری وتوان ذهنی خود، با نام نامی نماوربزرگ کوهستان نیما یوشیج برروی اینترنت  سایتی احداث نموده اند، اینک با چشمی منتظروامیّد بسیاربا اتکا به حمایت وهمیاری دوستداران نیما ی بزرگ به اطلاع همه ی فرزندان بیدارچشم وآزاد اندیش شعروادب فارسی زبان میرسانم، درطی سالیان درازوتلاش بسیاردرچاپ وانتشارآثار پدرم نیمای بزرگ با گفت و شنودها و بی مهری ها و سود جوئی های ادامه دار…..همه را به گذشت زمان وقضاوت تاریخ سپردم وبرای دسترسی به اطلاعات درست واصلاحات آثاربه چاپ رسیده ی مغلوط موجود دربازارکتابفروشان سود جو… توانستم با همه توان خود دراصلاح و باز نویسی دوباره اقدام به راه اندازی این سایت نمایم. همچنین با تولید ویدئوDVD(تصویربا موزیک وبا گویش خودم) به عنوان نمونه وروال خوانش اشعارنیما ی بزرگ وهمچنین احداث آلبوم عکس وو…و یافتن روزنه ئی دراین راه سخت وبس دشوارتا رسیدن برفراز قله ی سخت سرشعروادب پارسی و جایگاه برحق نیمای بزرگ و برافراشتن پرچم پیروزی با فرا رسیدن صبح و طلوع خورشید طلائی تا رسیدن به هدف نهائی واحداث بنیاد مرکزفرهنگی پژوهشی نیما شناسی وابسته و به دانشگاه ها و تدریس علم نیما شناسی، چشم درراه همه کسانی هستم که ازهمکاری و همیاری خوددریغ نمی ندارند.                                                                                                                                                                          

                                                          

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com