روز دوشنبه بار دیگر کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زده و در خیابان ها تظاهرات کردند. فرماندار اهواز گفته است تعهدی در برابر مطالبات آن ها ندارد …

امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۶ بار دیگر کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند و برای ساعاتی در مقابل آن تحصن کردند.

این کارگران با سر دادن شعارهایی همچون “همشهری به هوش باش، ما کارگریم نه اوباش”، “کارگر میمیرد، ذلت نمیپذیرد” و “این همه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی” اعتراض خود را به وضعیت مشقت باری که دارند اعلام کردند و در پی بی توجهی مسئولین استانداری، در صفی عظیم و بهم پیوسته در خیابان منتهی به کیانپارس اهواز دست به راهپیمایی زدند و شعارهای فوق را فریاد کشیدند.

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به اتحادیه آزاد کارگران ایران در پی این تجمع و راهپیمایی، مقارن ظهر امروز ۱۰ نفر از کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی برای پیگیری وعده پرداخت حقوق که هفته گذشته توسط فرماندار اهواز در جمع کارگران داده شده بود به دفتر فرماندار مراجعه نمودند.
Afbeeldingsresultaat voor ‫سفره خالی کارگران در آهواز‬‎

بنا بر این گزارش، بدنبال این مراجعه فرماندار اهواز اظهار داشت، براساس قول و گفته موسوی سهامدار شرکت آن وعده را ‌دادم و هیچ مسئولیتی درقبال پرداخت حقوق شما ندارم و از این لحظه برای گرفتن مطالبات تان به شخص موسوی مراجعه نمائید.

خون میرزائی فرماندار اهواز حتی با صراحت عنوان کرده است که مشکل کارگران گروه ملی فولاد در قیاس با سایر مشکلات شهر برای وی اهمیت چندانی ندارد و گرسنگی و خالی بودن سفره آنان برایش مهم نیست.

فرماندار اهواز همچنین به کارگران مراجعه کننده اظهار داشته است: موسوی از انجام تعهدات خود در قبال پرداخت حقوق و تامین مواد اولیه برای راه اندازی کارخانجات سر باز میزند و برای دریافت تسهیلات درنظر گرفته شده از تامین وثیقه های لازم خودداری میکند.

بنا به آخرین گزارشهای رسیده از شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال انتشار اظهارات فرماندار اهواز در میان کارگران این مجتمع عظیم فولاد، خشم آنان بشدت بر انگیخته شده است و آنها اعلام کرده اند اقدامات اعتراضی تری را در پاسخ به بی توجهی کارفرما و مسئولین فرمانداری و استانداری نسبت به پرداخت حقوقهای معوقه خود در دستور خواهند گذاشت.
Afbeeldingsresultaat voor ‫سفره خالی کارگران در آهواز‬‎

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com