بیانیه شماره ۲ کارزار اعتراض به قتل فجیع #مهسا_امینی، علیه #حجاب_اجباری و برای #همبستگی_سراسری

ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم!
این شعار زنان و مردانی است که از کردستان تا تهران و رشت در اعتراض به قتل فجیع #مهسا_امینی در خیابانند!

https://wp.me/p9yWrK-38X

مهسا امینی دخترجوانی که با خانواده به سفر رفته بود، درتهران به “جرم” “بدحجابی” بازداشت و سپس زیر شکنجه به قتل رسید.

دراعتراض به سرکوب سازمان یافته و سیستماتیک زنان، نیمی از جامعه، و قتل مهسا ( ژینا) موج عظیم و باشکوهی از خشم و اعتراض در جامعه براه افتاده است.

مردم معترض با حضور در مقابل بیمارستان کسری و حضور هزاران نفری خود در مراسم خاکسپاری مهسا مراتب خشم و نفرت خود را از حکومت سرکوب، کشتار و ترور اعلام کردند. شهرهای دیگر کردستان به اعتراضات در سقز پیوستند و دوشنبه درکردستان مردم به اعتصاب عمومی دست زدند.

همراه با اعتصاب عمومی در کردستان، دانشجویان و مردم در تهران و شهرهای دیگر به اعتراضات پیوستند.
دیروز و امروز دهها نفر از مردم معترض و خشمگین در کردستان و شهرهای دیگر دستگیر شدند. #مهناز_محمدی، نویسنده و کارگردان #فرانک_رفیعی فعال محیط‌زیست ‎#یلدا_معیرى ‎#نازنین_حاجی‌زاده #ریبوار_کامرانی‌پور #امجد_ساعدی و‏ ‎#ابوبکر_ایراندوست جزو افراد بازداشتی هستند. خبرها حاکی از بیخبری از بازداشت شدگان در تهران میباشد.

جمهوری اسلامی بر پایه حمله به حقوق و سرکوب زنان جان گرفت و سر کار آمد. تبعیض جنسیتی همراه با قوانین اسلامی از ابزار سر پا ماندن حکومت در تمام این سالها بوده است.
میخواستند از کودکان و نسل جوان مدافعان “انقلاب اسلامی” تربیت کنند. باد کاشتند و طوفان درو کردند.
قتل مهسا یک جامعه را تکان داده است. همه جا مردم به خشم آمده اند. این خشم عظیم را به تجمعات اعتراضی در سراسر کشور تبدیل کنیم و همبستگی سراسری را تحکیم کنیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، ضمن حمایت و تلاش برای همبستگی سراسری اعتراضات، خواستار جمع شدن گشت ارشاد، این نهاد ضد مردمی و مرتجع، لغو حجاب اجباری، معرفی آمرین و عاملین قتل مهسا و محاکمه آنان و آزادی تمام دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و تمام زنانی که در اعتراض به حجاب اجباری در زندانند و فعالین حقوق زنان زندانی میباشد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱
۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)