بر اساس تغییراتی که در قانون جزایی کشور تاجیکستان وارد شده، فرزندانی که از مراقبت و نگهداری والدین کهن‌سال و تنگ‌دست خود دست نگه می‌دارند، در صورت شکایت آنها، می‌توانند تا سه سال از آزادی محروم بشود. قبل از این تغییرات «فرزندان بی‌مهر» در تاجیکستان بر اساس قانون تا صد و بیست یا صد و سی روز از آزادی محروم می‌شدند. اما نه همه شهروندان تاجیکستان از این قانون استقبال می‌کنند بلکه آن را راه جدید دولت برای فرار از مسئولیت می‌دانند. دولت تاجیکستان چندی پیش‌ والدین را مسئول بدرفتاری و قانون‌شکنی فرزندان زیر هژده سال کرده بود.

عکس از سایت اسپوتنیک

بر اساس تغییراتی که در قانون جزایی کشور تاجیکستان وارد شده، فرزندانی که از نگهداری و مراقبت والدین کهن‌سال خود سرکشی می‌کنند، تا سه سال از آزادی محروم می‌شود.قبل از این تغییرات «فرزندان بی‌مهر» در صورت شکایت آنها، تا صد و بیست یا صد و سی روز از آزادی محروم می‌شدند.

از این قانون جدید بسیاری از شهروندان تاجیکستان استقبال کرده‌اند. اما برخی هم معتقد اند که نگهداری از کهن‌سالان و نیازمندان جامعه وظیفه دولت است. برخی از منتقدان این قانون جدید قبلا نیز بارها از ناکافی بودن حقوق بازنشستگی و حمایت‌های دولتی شکایت کرده اند.
دولت تاجیکستان چندی پیش‌ والدین را مسئول بدرفتاری و قانون‌شکنی فرزندان زیر هژده سال کرده بود.

Бар асоси тағйироте, ки дар қонуни ҷинойи кишвари Тоҷикистон ворид шуда, фарзандоне, ки аз нигаҳдорӣ ва муроқибати волидайни куҳансоли худ саркашӣ мекунанд, то се сол аз озодӣ маҳрум мешаванд. Қабл аз ин тағйирот “фарзандони бемеҳр” дар сурати шикоят, то саду бист ё саду сӣ рӯз аз озодӣ маҳрум мешуданд. Аз ин қонуни ҷадид бисёре аз шаҳрвандони Тоҷикистон истиқбол кардаанд. Аммо бархе ҳам мӯътақиданд, ки нигаҳдорӣ аз куҳансолон ва ниёзмандони ҷомеъа вазифаи давлат аст. Бархе аз мунтақидони ин қонуни ҷадид қаблан низ борҳо аз нокофӣ будани ҳуқуқи бознишастагӣ ва ҳимоятҳои давлатӣ шикоят карда буданд.
Давлати Тоҷикистон чанде пеш волидайнро масули бадрафторӣ ва қонуншикании фарзандони зери ҳаждаҳ сол карда буд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com