ماف نیوز: دو شهروند مریوانی که با تودیع وثیقە به صورت موقت امکان آزادی یافته بودند، جهت تحمل حبس به زندان منتقل شدند. آنها با اتهامات سیاسی به دلیل شرکت در مراسمات نوروز و مشخصا «حمل پرچم اقلیم کردستان عراق» به حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «امیر ارژنگی» ۲۱ ساله فرزند مختار و «باسط افشار» ۱۹ ساله فرزند رضا که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «حمل پرچم اقلیم کردستان عراق در مراسمات نوروز» هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند، روز ۲۲ آذر ۱۳۹۶ جهت اجرای حکم به زندان مریوان رفتند.

با وجود آن که حمل و نگهداری پرچم مذکور مسبب صدور این حکم شده است، در ایران قانون مشخصی در این رابطه وجود ندارد و ارگانهای امنیتی، حمل‌کنندگان این پرچم را به ارتباط با احزاب کُردی متهم می‌کنند.

حکم را دادگاه انقلاب مریوان در ۱۸ آبان صادر کرد. آنها ابتدا در دادگاه هرکدام به سه سال حبس و تبعید به بلوچستان محکوم شده بودند که با اعتراض‌شان، حکم در دادگاه تجدیدنظر برای هر کدام به دو سال حبس تقلیل یافت. روند برگزاری دادگاه و صدور حکم برای آنها، از موارد دیگر سریعتر بوده و علت آن هم اصرار سپاه پاسداران بر صدور حکم برای ممانعت از متواری‌شدن این افراد از کشور بوده است.

امیر ارژنگی و باسط افشار از اهالی روستای «نی» از توابع مریوان هستند که در روز ۲۴ خرداد به اتهام «ارتباط با احزاب کُردی از طریق برپایی مراسمات نوروز» و «حمل پرچم اقلیم کردستان عراق» از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از بیش از سه ماه بازجویی، روز چهارشنبە ٢٨ شهریور با تودیع وثیقە آزاد شده بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com