چکیده :روحیه خانم رهنورد و آقای موسوی علیرغم سختی های شدید ناشی از حصر و عوارض جسمی رخ داده و نیز تنهایی حصر و دوری از خانواده و مردم بسیار عالی است. محصورین با عزت نفس بالا می گویند هیچ توقع و خواسته ای از کسی از جمله زندانبان ها ندارند….

فرزندان میرحسین و رهنورد اجازه پیدا کرده‌اند که ملاقات هفتگی با محصوران را به جای خانه امن مجاور منزل میرحسین و رهنورد در محل سکونت ایشان برگزار کنند. از سوی دیگر اما حصر موسوی و رهنورد در زندان اختر با همه ویژگی‌های منحصر به فرد خود ادامه دارد.

به گزارش کلمه، با توجه به سوالات علاقمندان و نیز طرح برخی شایعات بی‌اساس در فضای مجازی گزارشی از آخرین وضعیت حصر و محصورین به مخاطبان ارایه می شود.

بر اساس این گزارش؛

ـ فرزندان میرحسین و رهنورد اجازه پیدا کرده اند که ملاقات هفتگی را در محل حصر پدر و مادر خود برگزار کنند. پیش از این ملاقات ها در خانه امن وزارت اطلاعات در مجاورت زندان اختر برگزار می شد.

ـ فرزندان آقای موسوی از ورود و خروج هرگونه شیء و وسیله به داخل و خارج خانه طی ملاقات دوساعته هفتگی منع جدی شده اند.

ـ علیرغم ادعای مسوولان قضایی مبنی بر نبود هیچ منعی برای خانواده برای تماس و ارتباط، ملاقات با محصورین زندان اختر همچنان همان هفته ای یکبار است و خانواده حتی امکان تماس تلفنی در طول هفته با محصورین را به صورت آزاد، مگر با حضور زندانبان و آن هم در صورت درخواست محصوران ندارند. در حال حاضر مشخص نیست که ادعای نبود منع خانواده برای ارتباط با محصورین ناشی از خلاف گویی قوه قضاییه است و یا برخورد سلیقه ای مامور زندان اختر باعث تداوم این محدودیت شده است.

ـ خانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در کوچه اختر توسط ماموران، کاملا کاربری یک زندان را پیدا کرده است بدین صورت که بخشی از خانه شامل بخشی از اتاق ها راهروها، تاسیسات و پشت بام هنوز در اشغال ماموران است. بیشتر پنجره ها جوش داده شده و قفل درها در اختیار ماموران است و هر هفته و پس از ملاقات بعد از ورود میرحسین و رهنورد از خانه امن به داخل منزل درب خانه توسط زندانبانان قفل می شود.

– ابعاد اشغال و تصرف خانه نخست وزیر دوران دفاع مقدس به گونه ای است که به طور مثال حتی هفته قبل سقف خانه به دلیل نشتی کولر چکه کرده بود به گونه ای که کف یکی از اتاق ها را آب فرا گرفته بود اما امکان رسیدگی توسط ساکنین وجود نداشت.

– درباره رسیدگی پزشکی پس از طرح مساله توسط خانواده و پیگیری و همدلی آقای هاشمی وزیر بهداشت مقرر شده است که پزشک معتمد خانواده و وزارت بهداشت بر روی روند درمان و مراقبت پزشکی محصورین نظارت کند که این مساله مثبتی است.

درباره روحیه و نظرات رهنورد و میرحسین:

– ایشان درباره مسایل و اخبار کشور با توجه به دسترسی به تلویزیون و روزنامه دارای آگاهی و تحلیل دقیق از شرایط کشور هستند و همچنان مردم و مستضعفان از مهمترین دغدغه های آنان است.

– روحیه خانم رهنورد و آقای موسوی علیرغم سختی های شدید ناشی از حصر و عوارض جسمی رخ داده و نیز تنهایی حصر و دوری از خانواده و مردم بسیار عالی است.

– نکته آخر اینکه محصورین با عزت نفس بالا می گویند هیچ توقع و خواسته ای از کسی از جمله زندانبان ها ندارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com