Image result for ‫سفر رسمی رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام – هاشمی شاهرودی عراقی و محسن رضایی-‬‎

 

سفر رسمی رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام – هاشمی شاهرودی عراقی و محسن رضایی- به عراق با شکستی مصیبت بار به پایان رسید…

به گزارش «شبتاب نیوز» هیاتی که برای استقبال رسمی در بغداد از ارکان مجمع تشخیص مصلحت نظام پای پلکان هواپیمای ایران ایر رفته و فرش قرمز زیرپای هاشمی شاهرودی عراقی و سبزعلی (محسن) رضایی پهن میکردند، حتی برای یک لحظه هم گمان نمیکردند که نتیجه این سفر، شکستی خفت بار برای حاکمیت ایران باشد!

دلیل اصلی سفر هاشمی شاهرودی به عراق ملاقات با شخصیتهای سیاسی عراقی به منظور بالانس کردن حضور ناگهانی و قوی عربستان سعودی در عرصه سیاسی خاورمیانه به شمار میرفت. اما بی تدبیری  شاهرودی عراقی و محسن رضایی، در دیدارهای عنان گسیخته با نوری مالکی یکی از عامل اصلی بدبختی مردم عراق اعم از شیعه و سنی و ایزدی و کرد، و مسئول مستقیم فروغلطیدن عراق به دامان جریان خشونت گرای موسوم به داعش- هاشمی شاهرودی و محسن رضایی را در این عرصه بین المللی تبدیل به مهره های سوخته و بلااستفاده کرد.

محمود هاشمی شاهرودی عراقی و محسن رضایی با کسانی  که در قتل عام بسیاری از شهروندان اهل تسنن در عراق دست دارند دیدارهای بسیار صمیمانه کردند. نوری مالکی در دوران نخست وزیری شهرک شیعه نشین”صدر” در بغداد را تبدیل به حمام خون کرد.

همه میدانند که ارتکاب این قبیل امور بود که موجب شد سرانجام مقتدا صدر به دعوت ملک محمدبن سلمان ولیعهد تام الاختیار عربستان لبیک بگوید و به ملاقات و دیدار او به ریاض برود. همین امور بود که موجب شد  علی سیستانی به تقبیح “عراقی کشی” – اعم از شیعه و سنی- به اسم “شیعه گرایی” پردازد و نسبت به نوری المالکی و حامیان بدنام او اعلام برائت کند.

به گزارش «شبتاب نیوز» به نقل از خبرگزاری عراقی «الغد پرس»، شکست سفر هاشمی شاهرودی به عراق تا آنجا پیش رفت که  علی سیستانی مرجع تشیع حتی هاشمی شاهرودی را به حضور نپذیرفت، و این شکستی عظیم و بی سابقه برای حکومت اسلامی حاکم بر ایران در عراق است.

محمود هاشمی شاهرودی عراقی و سبزعلی محسن رضایی با ارتکاب خطاهای جبران ناپذیر و ناشیگریهای بی حساب، بیش از پیش موجب شدند تا عراق در آینده نزدیک به ائتلاف استراتژیک با عربستان سعودی و هم پیمانانش سوق یابد و راه بر تجزیه عراق و استقلال کردستان عراق هموارتر از گذشته شود.

در این راستا «ارم نیوز» به نقل از یکی از رهبران جریان صدری‌ها، مقتدی صدر در توضیح دلیل نپذیرفتن فرستاده علی خامنه‌ای به عراق، گفت: «فرستاده خامنه‎ای یک پروژه فرقه‌گرایانه برای هدف قرار دادن وحدت عراق با خود حمل می کند. این پروژه فرقه‌گرایانه و به زیان منافع ملی عراق است».در همین حال امیر الکنانی عضو فراکسیون «الاحرار» وابسته به جریان صدری‌ها در پارلمان عراق، روز سه شنبه در مصاحبه‌‌ای گفت: «دخالت‌های رژیم ایران در امور سیاسی عراق به زیان منافع ملی این کشور است به همین دلیل مقتدی صدر حاضر به پذیرفتن فرستاده خامنه‌ای نشد».

تعجب‌‌برانگیز این است که برای جبران زیانهای پیش آمده هاشمی شاهرودی با صدور بیانیه بی خردانه ای مدعی شد که این سفر، تصمیم نظام نبوده و یک مسافرت شخصی به شمار میرفته. غافل از آن که با این بازیهای کودکانه نمی توان آب رفته را به جوی بازآورد، و ننگ قضیه فرش قرمز پهن شده را به این سادگی رفع و رجوع کرد!!!

این امر بار دیگر ثابت می کند که سران رژیم «ولایت فقیه» در جایگزین کردن  کادرهایش عاجز و ناتوان است .بی مورد نیست که سعید حجاریان دلیل رای بالای مجلس به برخی وزرای پیشنهادی که مورد انتقاد جامعه بودند را کفگیر به ته دیگ خورده می نامد و می گوید: «نه کسی را باقی گذاشته ایم و نه نیرویی تربیت کرده ایم». مصداق این سخن را در مسئولیت پذیری کسانی مانند محسن رضایی و محمود هاشمی شاهرودی عراقی (که نه عراق را می شناسند و نه ایران را!!) می توان دید که مرتکب اشتباه استراتژیک مهیبی می شوند!!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com