مروفایتی: بنا به گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، دو نفر دیگر که روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۶ شمسس، جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی این زندان انتقال داده شده بودند، امروز شنبه ۲۴ تیرماه اعدام شده اند.

هویت این دو تن زندانی «ماشاالله صادقی» و «محمدرضا صیادنوین» از بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه اعلام شده است.

این دو تن، به همراه زندانی دیگری به نام توحید امینی، از بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند. حکم اعدام توحید امینی تاکنون اجرا نشده است.

این دو زندانی به اتهمام “جرائم مرتبط با مواد مخدر” اعدام شده اند.

اعدام این دو تن در حالی صورت می گیرد که روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۶شمسی، حکم اعدام “عبدالله پیشکار”، زندانی متهم به “قتل” در زندان مرکزی سنندج به اجرا درامده است.

از سوی دیگر، سحرگاه روز سه شنبه ۲۰ تیرماه جاری، دو زندانی با اتهامات “قتل” و “حمل و نگهداری موادمخدر” در زندان مرکزی ارومیه و زندان همدان اعدام شدند.

طی چند روز گذشته، ۵ تن از شهروندان کورد در زندانهای ارومیه و مهاباد اعدام شده اند.

از سوی دیگر بنا بر گزارشات منتشره از سوی فعالین حقوق بشر در ایران، سه زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان مرکزی خرم آباد (پارسیلون) اعدام شدند.

هویت یکی از این زندانیان «نجم‌الدین صفی‌پور» احراز شده که با اتهام ۱۲ کیلو ماده محرک شیشه به اعدام محکوم شده بود.

وی اهل روستای نورمحمدی زمانه، از توابع بخش مرکزی شهرستان دلفان در استان لرستان ایران بود و پیش از بازداشت راننده تاکسی تلفنی بوده است.

تاکنون نمایندگان مجلس ایران، دو بار از تقلیل مجازات اعدام برای متهمین جرائم مواد مخدر در ایران خبر داده اند اما برخلاف انتظار، شمار اعدامها در این رابطه در حال افزایش است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com