یکی از زندانیان سیاسی کُرد در ارومیه، وضعیت جسمی نامناسبی دارد.

از زندان مرکزی ارومیه گزارش می‌رسد که وضعیت جسمانی علی افشاری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که دچار خونریزی داخلی و عفونت زخم شده است، وخیم می‌باشد.

این زندانی ، بیش از ٣٠% دچار فلج بدنی شده و از ناحیه‌ی کتف پای چپ و دست چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

عفونت زخم‌ها و تنگه نفسی ناشی از تیراندازی مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران به این شهروند کُرد در حین بازداشت وی در روز بیستم آذرماه ٨٩ می‌باشد.

10927.jpg علی افشاری در اواسط آبان‌ماه امسال نیز بر اثر خونریزی در ناحیه‌ی روده و وخامت وضعیت جسمی، به بیمارستانی در شهر ارومیه منتقل گردید که بدون رسیدگی پزشکی و درمانی، مجدداً به زندان مرکزی بازگردانده شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی مدعی است که وی در زندان مورد شکنجه واقع شده و از ناحیه‌ی گردن دچار مصدومیت شده به نحوی که حتی قادر به نظافت شخصی خویش نیز نیست.

حکم اعدام علی افشاری و برادرش، حبیب به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران، توسط  شعبه‌ی ۳۱ دیوان عالی تأیید و ۲۹ مهرماه سال جاری از سوی دایره‌ی اجرای احکام زندان ارومیه به صورت رسمی به آنان ابلاغ شده بود.

علی افشاری متولد ١٣۵٩ در روستای گوگجلو حبیبله  از توابع شهرستان میاندوآب می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com