محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در واکنش به سلسله گزارش های تخریبی خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، نامه ای سرگشاده خطاب به فرمانده سپاه منتشر کرد.

محمدتقی کروبی

محمدتقی کروبی

متن نامه از این قرار است:

سردار سرلشگر آقای عزیز جعفری، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران
با سلام؛
خبرگزاری فارس وابسته به آن نهاد نظامی در راستای پروژه‌ای جدید و صدالبته نخ‌نما شده مدّتّی‌ست در سلسله گزارش‌هایی با عنوان «ترمینولوژی اجساد و سایه‌ها» مطالبی زرد و سراسر کذب و توهین‌آمیز علیه اینجانب منتشر کرده است. این خبرگزاری پیش‌تر هم به سفارش مراکزی خاص اتهامات نادرستی تحت عنوان «فتنه‌گر لندن‌نشین» به حقیر وارد کرده بود که در آن زمان پاسخ به هجویات آن‌ رسانه را از اساس فاقد ارزش پاسخ‌گویی دیدم لیکن این‌بار در پروژه‌ای تعریف شده از سوی محافل بیمار امنیّتی، آن خبرگزاری در بخشی از گزارش منتشره‌ مدّعی هدایت کانال آمدنیوز (بخش ۶) و ارتباط مالی‌ام با نهادهای حقوق بشری اروپایی (بخش۵) آن‌هم از زبان خودم گردیده است.

علی‌رغم میل باطنی‌اَم این چند خط را خطاب به شما که از یک‌سو مسئولیت رفتار زیر مجموعه خود را برعهده دارید و از سوی دیگر به پرونده اینجانب دسترسی‌ دارید، قلمی کردم. شاید با تأمّل در رفتار غیر انسانی و حقیرانه آن بخش امنیتّی مانع سیر قهقرایی آن نهاد نظامی که پایه‌های آن بر خون بهترین فرزندان این سرزمین استوار گردیده، شوید.

مطمئن باشید که نگران تأثیر این پروژه بر افکارِعمومی نیستم زیرا تیغ آن محفل امنیّتی و این رسانه زرد و هتاک را کند‌تر از آن می‌دانم که بتواند تأثیری در جهت‌دهی افکارِعمومی داشته باشد، که اگر داشت نتایج سه انتخابات پیشین به نحو دیگری رقم می‌خورد.
با این وجود لازم می‌دانم نکاتی را به اجمال برای مقامات ارشدی که شوربختانه ظلم بیّن خود با فرزندان این سرزمین را در پرتو چنین گزارش‌های سخیفی توجیه می‌کنند، یادآور شوم:

۱. فعالیت‌های آکادمیک و سیاسی اینجانب همواره شفاف و روشن بوده است. هیچ نقطه پنهان و ناگفته‌ای در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی‌ام در داخل و یا خارج از کشور نداشته و ندارم. دانستن را نه در گفتار بلکه در عمل حق مردم می‌دانم و از شفاف‌سازی امور در همه‌ی ابعاد استقبال می‌کنم. فعالیت‌های فعلی‌اَم که با یک سرچ کوتاه در اینترنت قابل دسترسی‌ست به شرح زیر است:

  • دانشکده حقوق دانشگاه سواس (SOAS- Law School)؛
  • مؤسسه تطبیقی حقوق بین‌الملل بریتانیا؛
  • و شرکت مطالعاتی و انتشاراتی خودم؛

۲. کلّیه‌ی فعالیت‌های صوتی، تصویری و نوشتاری‌ام در اینستاگرام، فیس‌بوک و توئیتر ثبت و ضبط است. مصاحبه‌ها، گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها هم در یوتیوپ و دیگر سایت‌های خبری قابل دسترسی‌ست.

۳. اینجانب هیچ‌گونه ارتباطی با سایت‌ها و یا کانال‌ها اعم از معتبر یا زرد، مستقل یا وابسته به نهادهای حقوق بشری، دولتی و یا وابسته به نهادهای امنیّتی داخل و یا خارج از کشور، چه پنهان و چه پیدا نداشته و ندارم؛

۴. ارتباط کاری‌ام با رسانه‌های سبز از جمله پایگاه خبری و تحلیلی حزب اعتماد ملّی مرتبط به کنترل و اذن انتشار خبرهای مرتبط با پدر محصورم می‌باشد؛

۵. برخلاف گزارش تنظیمی که از زبان من ادّعای دریافت پول از نهادهای حقوق بشری اروپایی طرح گردیده، صریحاً اعلام می‌کنم که اینجانب و مؤسسه تازه تأسیس‌اَم هرگز نه ریالی، نه دلاری، نه پوندی و نه یورویی و نه لیره‌ای و نه … از اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به دولت‌ها، نهادهای حقوق بشری، سازمان‌های سیاسی و … دریافت نکرده‌ایم. محمد تقی کروبی تاکنون حتّی حق‌القدم رسانه‌های فارسی، انگلیسی و یا عربی زبان را که بعضاً به کارشناسان بابت صرف وقت‌شان پرداخت می‌کنند، دریافت نکرده‌ است.

جناب سردار جعفری
شما نیک می‌دانید که من نه تنها برخلاف رسم رایج در درون حکومت هرگز از مزایای رایج نظیر خانه و یا زمین (چه بلاعوض و چه با ثمن بخس و اقساط الی ماشاءالهی)، یا وام، خودرو، مجوزهای رانتی، کارخانه، مدرسه و … بهره نگرفتم بلکه در سه دهه گذشته ریالی هم بابت پرونده‌ جانبازی و یا درمان مستمر جراحت‌های دایمی ناشی از آن ‌را دریافت نکرده‌ام و تا امروز کلّیه هزینه‌های درمانی‌اَم را شخصاً تأمین کرده‌ام. در فرهنگی که بخش اعظم مقامات حکومتی‌اَش در بهره‌گیری از مزایای دنیوی بر یکدیگر سبقت می‌گیرند و حتّی از دریافت ناچیز یارانه هم نمی‌گذرند، تهمت دریافت پول آن‌هم از سوی رسانه سپاه بر حقیر بس گران آمد. بسیار متأسّفم که به‌واسطه اتهام مشمئزکننده رسانه شما پس از سی سال مجبور به بیان این نکته شدم. به‌راستی اگر از همه‌ی آن بی‌حرمتی‌ها و بداخلاقی‌های ابلهانه بتوان گذشت از این موضوع نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

فرمانده محترم کلّ سپاه
می‌د‌انید که حقیر بنیاد و یا مؤسسه خیریه‌ای‌ آن‌هم با نام‌های زیبنده نداشته و ندارم که تحت لوای کار خیر فی‌سبیل‌اللهی دست بر بیت‌المال فرو برم. می‌دانید که من نه بابکم نه مزدک، نه اسکله دارم و نه کشتی نفتی؛ نه صرافم و نه دلال؛ نه شرکت صوری دارم و نه شرکت زوری. دیوید کاپرفیلد و یا سرادر چند ستاره هم نیستم که یک‌شبه هنر غیب کردن اسکله‌ای‌ نفتی یا بخشی از محموله هواپیمای حامل دلارهای کشور را داشته باشم. معلّم و محقّقی هستم که در کنار فعالیت‌های آکادمیک و حقوقی گاه دست بر قلم می‌برم و درک و فهم خود را از مسائل کشور و منطقه در حدّ بضاعتم با دوستان و هموطنانم مطرح می‌کنم.

پس از انتخابات ۸۸ و سرکوب خونین مردم با همان باور و اعتقاد دوران دفاع مقدّس قربه‌الی‌الله در کنار مردم قرار گرفتم و در این راستا مطابق فهم و درک خود تلاشی هم برای اصلاح ساختار ناسالم فعلی و زدودن کجی‌ها و فساد نهادینه شده در مراکز قدرت و ثروت نظامی که بنا بود جمهوری و اسلامی باشد، انجام می‌دهم. اگر نقدهای مشفقانه‌ام پس از حوادث ۸۸ تحمّل می‌شد امروز به همان معلّمی و کار حقوقی در دفتر شخصی‌اَم مشغول بودم اما چه‌کنم که دوستان شما عضویت هیأت علمی‌اَم با پایه ۱۲ را یک‌شبه معلّق کردند و این روزها پس از ۸ سال از آن ماجرا هنوز هم احدی حاضر به ابلاغ حکم غیر قانونی اعم از اخراج و یا تعلیق‌ از پست دانشگاهی‌ام نیست.

جناب سردار
خدا را هم شاکرم که برخلاف آنان که با داشتن زر و زور و بهره‌گیری از بیت‌المال شهامت گذاشتن نام‌ واقعی‌شان را زیر نوشته‌ها و گزارش‌های‌شان ندارند و در محافل قدرت و ثروت دایم در حال طراحی سناریوهای مشمئزکننده هستند، در همه حال عقاید و باورهایم را در چارچوب اندیشه اصلاح‌طلبی صریح و شفاف بیان کرده و می‌کنم. در این مسیر هم مفتخرم که علاوه بر انتشار نظرات و باورهای خود، سخن و اندیشه پدر عزیزتر از جانم را با توجّه به آرمان‌های اصیل انقلاب ۵۷ و قانون اساسی بیان‌ می‌کنم. اگر چنین فعلی مجرمانه تلقی می‌گردد، با صراحت می‌گویم که به ارتکاب آن افتخار می‌کنم و از پرداخت هزینه آن همچون گذشته اِبا نداشته و ندارم.

توفیق‌تان در حفظ تمامیت ارضی کشور و انجام وظائف ذاتی سپاه را در چارچوب قانون اساسی از خداوند منّان مسئلت دارم.
محمد تقی کروبی
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com