ماموران امنیتی در شهر مریوان، کُردستان ایران، شش نفر از فعالان دانشجویی و مدنی این شهر را بدون هیچگونه اخطار قبلی بازداشت کردند.

بنا به گزارشهای رسیده به پایگاه خبری روز، ان ان اس روژ، ماموران امنیتی ساعت چهار بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۹ ژانویه/ دهم بهمن سوران دانشور، زانا معینی، داوود قاسمی و سامان محمودی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

گزارشها حاکی است که ماموران امنیتی همچنین به منزل سوران دانشور و افراد دیگر رفته و کامپیوتر و مدارک آنها را با خود برده اند. گفته می شود علاوه بر این افراد حداقل دو نفر دیگر نیز بازداشت شده اند؛ اما هویت و نام آنها هنوز مشخص نشده است.
بازداشت سوران دانشور در حالی صورت می گیرد که سایتهای دانشجویی اواخر هفته گذشته از صدور یک سال حبس تعلیقی برای او از سوی دستگاههای قضایی استان کُردستان خبر داده بودند.

آقای دانشور به سایت مکریان نیوز گفته بود که حکم محکومیت یکساله خود را روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه دریافت کرده است.

این دانشجوی کُرد پیشتر نیز در تاریخ ۱۹ شهریور ماه  سال ۱۳۹۰ پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج بازداشت شده بود.
سوران دانشور عضو شورای مرکزی، سخنگو و دبیر کمیته ی هماهنگی اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کُرد است.
وی دانشجوی رشته شهرسازی دانشگاه کُردستان که  از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شده بود. وی همچنین دبیر سابق کانون “هژان” دانشگاه کُردستان و عضو شورای سردبیری روزنامه دانشجویی توقیف شده هژان بوده است.
در چند ماه گذشته دست کم هشت دانشجوی کُرد عضو “اتحادیه دانشجویان کُرد” توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده اند.
میلاد کریمی، مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی، خبات عارفی و آرمان زمانی از دیگر اعضای اتحادیه دانشجویان کُرد هستند که در ماههای اخیر بازداشت شده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com