ملبورن، استرالیا- ناتانائیل ویلمز (Nathaniel Willemse)، خوانندۀ مشهور پاپ استرالیایی در یک ویدئوی کوتاه موسیقی که هفتۀ گذشته منتشر شد، مناجاتی از حضرت بهاءالله را اجرا می‌کند.

این آهنگ با عنوان «قادر بر همه چیز» به مناسبت بزرگداشت دویستمین سالگرد تولد حضرت بهاءالله که در اکتبر امسال جشن گرفته می‌شود، ساخته شده است. این آهنگ که از بینش امیدبخش آثار بهائی الهام گرفته است، از جمله بی‌شمار قطعات موسیقی است که برای گرامیداشت این سال پراهمیت در سراسر جهان، در سطح محلی، ملی و بین‌المللی توسط هنرمندان حرفه‌ای در حال ساخت است.

ناتانائیل که با آموزه‌های بهائی آشنایی دارد اصالتاً اهل آفریقای جنوبی است اما در استرالیا است به یک خوانندۀ پاپ موفق تبدیل شد. او این پروژه را به دلیل زیبایی کلام این دعا و ارتباط پیام آن برای دنیای امروز انتخاب کرده است.

او می‌گوید: «احساس می‌کنم این دعایی است بسیار قدرتمند برای طلب یاری و مساعدت و در این برهۀ خطیر و حساس در سراسر دنیا حقیقتاً به چنین کلمات قدرتمندی بیش از پیش نیاز داریم.»

آهنگسازی این قطعه، اثر انیس ک (Anise K)، آهنگساز و ترانه‌سرایی است که ایمانش به قدرت موسیقی برای تحت تأثیر قرار دادن قلب انسان و الهام بخشیدن او به میزان زیادی برگرفته از آئین بهائی است.

انیس ک توضیح داد که همزمان با شکل گرفتن ایدۀ این ویدئو، او و ناتانائیل دربارۀ موسیقی مناسب مشورت کردند. او تصمیم به فیلمبرداری پروژه در طبیعت گرفت تا یادآور عشق حضرت بهاءالله به طبیعت و دوران هجرت دو ساله ایشان در دامان طبیعت باشد.

۲
۱

تصویر روی جلد این قطعه جدید موسیقی با عنوان «قادر بر همه چیز»بزرگ کردن تصویر
در گزینش متن این قطعه، دعایی از لوح حضرت بهاءالله خطاب به ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۶۸ انتخاب شد: «یا الهی، اسئلک باسمک الابهی بان تویدنی علی ما تصلح به امور عبادک و تعمر به بلادک. انک انت علی کل شی قدیر. (مضمون: خداوندا، سوگند می‌دهم ترا به با شکوه‌ترین نام تو و از تو می‌طلبم که مرا بر آنچه باعث بهروزی امور مردمانت و آبادی شهرهایت می‌شود موفق گردانی. همانا تو بر همه چیز قادر هستی.)»

در این نامۀ معروف، حضرت بهاءالله بر وحدت نوع بشر تأکید می‌نمایند و ملکه ویکتوریا را به دلیل منع برده‌داری و اعطای قدرت قانون‌گذاری به نمایندگان مردم، تحسین می‌کنند.

ناتانئیل در توضیح این پروژه و اهداف آن می گوید: «امیدوارم که این مناجات باعث نشاط روحی شنوندگان شود و مردم را به یکدیگر نزدیکتر سازد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com