هایجکر مرورگر چیست:

هایجکر مرورگر، یا به سادگی هایجکر، نوعی از بد‌افزار است که بدون آگاهی کاربر تنظیمات مرورگر را تغییر می‌دهد. به صورت رواج یافته هایجکر‌ اغلب صفحه اصلی و تنظیمات موتور جستجو را تغییر می‌دهد. برخی از انواع هایجکرها هم با تزریق تبلیغات‌ (تبلیغ‌افزارها)، کاربران را به سمت سایت‌های آلوده به بد‌افزار هدایت می‌کنند. بعضی‌ از هایجکر‌های مرورگر هم شامل کی‌لاگر  هستند که قادرند اطلاعات کاربر را جمع‌آوری کنند.

گویا هایجکر مرورگر یا Browser hijacker از یک گروه شرکت نرم‌افزار در تل‌آویو اسرائیل به نام Download Valley آمده است. از تولیدات این گروه می‌توان به تبلیغ‌افزارها، جاسوس‌افزارها و هایجکر اشاره کرد.

اکثر هایجکرها در غالب نوار ابزار، به واسطه دانلود نرم‌افزار رایگان از وب‌سایت‌های واسط، روی مرورگر نصب می‌شوند. هر چند در برخی موارد نادر هم این بد‌افزار به واسطه نصب برنامه‌های مطمئن روی مرورگر‌ها نصب می‌شوند.

برخی از هایجکر‌های معروف در وب عبارتند از : Babylon Toolbar، Conduit Search، Search Protect، CoolWebSearch، SourceForge Installer، OneWebSearch، Snap.do و Sweet Page هستند.

ادامه مطلب…

هایجکر مرورگر چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com