آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک، جنبش علیه اعدام و علیه تبعیض به زنان است. آتنا با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خمینی و خامنه ای و اختفای ادله جرم» ابتدا به ۱۴ سال زندان محکوم شده بود و سپس این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ٧ سال تقلیل یافت. آتنا ساعت هشت صبح روز ششم آذر ۹۵، توسط مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در خانه اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او طی بیانیه ای از زندان به صدور حکم زندان برای خواهرانش انسیه و هانیه دائمی، که در واقع به منظور تحت فشار گذاشتن روحی و روانی‌ آتنا محکوم شده ‌اند اعتراض کرده و دست به اعتصاب غذا زده است. آتنا در این بیانیه نوشته است:

“هر از گاهی از گوشه و کنار دنیا می شنویم که تعدادی جنایتکار یا تروریست مردم را به گروگان میگیرند تا به اهدافشان که انتقام گیری یا کسب ثروت است دست یابند اما در ایران برعکس همه جا این مجریان قانون هستند که مردم، اموالشان و خانواده‌های زندانی سیاسی را به گروگان می گیرند تا در جامعه با ایجاد رعب و وحشت و خفقان به خواسته شان که بقای خود است، برسند..”

آتنا قبل از محکومیت ممنوع الخروج شده بود. او در اعتراض به این حکم می نویسد:

“ممنوع الخروجم، اعتراض دارم، شکایت دارم. نه دستور به قتل زهرا کاظمی داده ام، نه دستور به ضرب و شتم و کشته شدن سه تن در کهریز، نه در اختلاس و گم شدن پرونده ها در تامین اجتماعی نقش داشتم و نه قاضی بوده ام که هزاران نفر را در بی عدالتی به حبس و اعدام محکوم کنم! من به اعدام اعتراض کردم،به کشتار در کوبانی و سوریه اعتراض کردم، به رهبر جنایات “کهریزک” را یادآوری کردم ، من به هفت سال زندان محکومم اما “قاضی مرتضوی” به چند ضربه شلاق که “کی زده و کی خورده؟!” من نه قاری قرآن بودم و نه متجاوز اما شانزده ماه در زندان بودم تا بازجویی شوم،تا دادگاهی شوم و پرونده ام خیلی زود پیگیری شد، محکومم کردند به هفت سال حبس و من ممنوع الخروجم!

امثال مرتضوی و طوسی راحت از کشور خارج میشوند اما من اگر به هر دلیلی قصد خروج از کشور داشته باشم باید پانصد و پنجاه میلیون وثیقه ام را امثال “قاضی مرتضوی” ضبط کنند، به نفع چه کسی و در جیب چه کسی برود نمیدانم اما من ممنوع الخروجم. نتوانستم در این مورد خاص سکوت کنم. ممنوع الخروج ها شما هم اعتراض کنید به این همه بی عدالتی!”

اعتراض آتنا دائمی بطور واقعی اعتراض به دستگاه قضایی و سیستم سرکوب آن است و این صدای اعتراض همه مردم است. با حمایت گسترده از مبارزات آتنا و از خواستهایش به او اطمینان دهیم، که همراهش هستیم و از آتنا بخواهیم که اعتصاب غذایش را خاتمه دهد.

“معصومه نعمتی” مادر آتنا در هشتمین روز اعتصاب غذای دخترش که از ۱۹ فروردین شروع شده است، از مبارزات فرزندش سخن گفته و به مردم فراخوان داده است که “صدای آتنای من باشید”.

با حمایت وسیع خود از آتنا دائمی و خواستها و مبارزاتش، به فراخوان مادر وی فعالانه پاسخ دهیم. احکام صادر شده برای خواهران آتنا انسیه و هانیه دائمی باید لغو و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان بسته شود. فشار و تهدید از روی خانواده آتنا باید برداشته شود و آتنا دائمی و کلیه زندانیان سیاسی و فعالین اجتماعی فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷ آوریل ۲۰۱۷

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com