کم نیست تعداد افرادی که دوست دارند روزنامه و مجله‌های مورد علاقه‌شان را نگهداری کنند. نگه‌داری بدون برنامه‌ریزی شاید باعث بشود که روزی مجبور بشویم همه را بیرون بریزیم. برای جلو‌گیری از چنین حرکت و ایجاد فضایی برای مراجعه بیشتر به این بایگانی خصوصی خود راه‌های حلی را جستجو کردم. چندید راه‌های خلاق نگهداری از روزنامه و مجله پیدا کردم که می‌خواهم به شما نیز معرفی کنم.

من علاقه دارم مجله و روزنامه‌هایی را که از طریق پست به دستم می‌رسند و مشترک هستم را نگهداری کنم. مجله‌‌هایی مثل نیو یورکر و مجله فصلی روزنامه‌نگاران هلند و روزنامه‌های لندن بوک روی که گاهی نمی‌دانم آنها را کجا و چه گونه نگهداری کنم و به خود می‌گویم شاید واجب نیست این همه را نگه دارم ولی نهایتن به این نتیجه می‌رسم که باید همه را داشته باشم. و به روزنامه‌ها و مجله‌هایی نگاه می‌کنم که با خود از سمرقند آورده‌ام و یا دوستان برایم می‌فرستند و همین‌طور از روزنامه و مجله‌های پررنگ و نگار ایل، ناشنال جیوگرافیک و مجله‌های مود که بی‌شک دوست دارم همه را داشته باشم. در آنها گذشت زمان و تغیر علاقه و سبک زندگانی انسان‌ها را می‌ببینم و میلم بیشتر می‌شود باری نگهداری همه‌شان.
پس باید چه گونه از آنها را نگهداری کرد؟
در یک جستار سرسری به این چند شیوه رسیدم که دلم خواست با شما نیز در میان بگذارم.

متکا

 

از بایگانی مجله‌ها به عنوان تکیه‌گاه یا زیرپایی در اتاق نشیمن استفاده کنید.

چند مدت دنبال میز متناسب برای اتاق نشیمن بودم که که بتوانم زیر زانو بگذارم وقتی رو به روی تلویزیون نشسته‌ام یا در حال مطالعه هستم از نشستن زیاد پاهایم ورم نکنند.  با دیدن این عکس در سایت پینترست نظرم تغیر کرد. حالا می‌خواهم مجله‌هایی را که کمتر به آها مراقعه می‌کنم با دو کمربند کهنه ببندم و بیارم بگذارم روبه‌روی تلویزیون و به عنوان تکیه‌گاه یا “زیرزانویی” استفاده کنم. با این کار برای دو مشکل راه حل پیدا کرده‌ام.

دم دست و در کنار کنترل تلویزیون

 

اگر از این میزهای شیشه‌ایی دارید بد نیست این شیوه را امنحان کنید. گاهی بهتر است که به جای تماشای برنامه‌هایی متعدد تلویزیونی، دست به بایگانی روزنامه‌هایی ببرید که سال‌ها آنها را نگه داشته‌ایم تا در روز مناسب و زمان فراغتی آنها را ورق بزنیم. آن روز مناسب چرا که امروز نباشد. در روزنامه و مجله‌هایی که سالیان دراز نگهداشته‌ایم پاره‌های فراموش‌شده ما نهفته است که ورق زدن به آنها ما را بیشتر با ناخوداگاه خود آشنا می‌کند.

شیوه‌های مختلف نگهداری روزنامه و مجله وجود دارد که همه آنها شاید خوب و مفید نباشند. برای مثال این سایت که خوشم نیامد. اما شاید برای برخی مفید باشد. به خصوص آنها که به هر دلیلی روزنامه‌هایی را جمع آوری کرده‌اند که می‌تواند دور از دیدگاه و دسترس قرار بگیرند.

شیوه‌های دیگر و بهتری اگر می‌دانید شما بنویسید که تریبون زمانه محلی‌ست برای تبادل افکار و تجربه‌های خود با دیگران.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com