علی آشناگر، گویانیوز: آقای مرسی بعداز آن سخنرانی معروفش در اجلاس کشورهای غیر متعهد، بنا به عللی که بر ما روشن نیست ، چند روز و یا بیشتر همچنان در ایران میمانند . اما ایشان در این چند روز در انظار عمومی ظاهر نمی شوند. حتی همراهان ایشان را هم در این مدت کسی نمی بینند.

بعداز گذشت آن چند روز رسانه های حکومتی خبر از کنفرانس مطبوعاتی قریب الوقوع آقای مرسی را میدهند! اصحاب مطبوعاتی که سخنرانی ایشان و ترجمه فارسی آن را در اجلاس غیر متعهدها مشاهده کرده بودند ، مشتاقانه انتظار شنیدن و دیدن آنرا داشتند. میخواستند ببینند که مترجمین حکومتی این بار نیز چه دسته گلی به آب خواهند داد ! تا آنرا وسیله خوراک تبلیغاتی خویش قرار دهند.

عاقبت لحظه موعود فرا رسید . ساعت ۱ بعداز ظهر جمعه بعداز نماز جماعت به امامت امام خامنه ای چهره مرسی بر روی صفحه تلویزیون ظاهر گشت و چنین آغاز سخن کرد (البته بدون حضور مترجم):

بسم الله الرحمن الرحیم – خواهران و برادران مسلمان (همه از اینکه آقای مرسی سخنرانی خود را به زبان فارسی ادا میکرد متعجب شده بودند و پیش خود فکر میکردند که آقای مرسی برای عدم تحریف نطقشان در این مدت کوتاه غیبتشان فارسی یاد گرفته اند!) با درود فراوان به ۱۲ امام بر حق و ۲ تن از جانشینان بر حقشان امام راحل و امام حاضر! من میخواهم صراحتا و بدور از هر فشاری اعلام بدارم نطقی را که من در آن اجلاس ایراد کردم ترجمه اش درست بوده و این گفته های من بودند که غلط بود! آن گفته ها را استکبار جهانی و صهیونیزم بر زبان ما جاری ساخته بود! من اعلام میدارم که از قیام مردم بحرین دفاع و به شدت حمایت کرده و نفرت و انزجار خود را از تروریستها و آشوب طلبانی که علیه حکومت بر حق اسد بلوا به راه انداخته اند، ابراز میداریم. همچنین اعلام میکنم که حکومت اسلامی ایران به هیچ وجه در صدد ساختن بمب اتم نیست و ایران کشوریست غیر متعهد نه به روس و نه به چین وابسته نیست . مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل ، مرگ بر ضد ولایت فقیه!

تکرار شعارها و همهمه نمازگزاران فضایی را ایجاد کرده بود که در آن میان آقای مرسی گم شد. چند روز بعد در اخبار شنیده شد که آقای مرسی به قاهره برگشته اند. گویا ایشان حاضر نیستند با کسی ملاقات نمایند . حالشان خوب نیست . پزشکان ایشان اظهار میدارند که وی در خواب کلماتی را بر زبان می آورند که عربی نیست و غیر مفهوم! مانند کهریزک و … همچنین ایشان از درد انتهای روده بزرگ مینالند!

همچنین شایع است که کسی از چگونگی بازگشت آقای بان کی مون از ایران آگاهی ندارد. خبرهای غیر موثق حاکی از آنست که ایشان مخفیانه ایران را ترک نموده اند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com