Image result for ‫دانیل اورتگا‬‎

در نیکاراگوئه ساندینیست‌ها به پیروزی انتخاباتی که از پیش گمان می‌رفت نائل شدند. همانطور که رئیس شورای عالی انتخابات نیکاراگوئه CSE ، «روبرتو ریواس رایئس» شب کذشته  در ماناگوئه اعلام کرد نامزد انتخاباتی ساندینیست‌ها و رئیس جمهور وقت این کشور، دانیل ارتگا پس از شمارش آرای ۲۱٫۳ در صد آرا ۷۱٫۳ درصد آن را به خود اختصاص داد. هیچ شانسی برای رقبای او باقی نماند.

 

در نیکاراگوئه ساندینیست‌ها به پیروزی انتخاباتی که از پیش گمان می‌رفت نائل شدند. همانطور که رئیس شورای عالی انتخابات نیکاراگوئه CSE ، «روبرتو ریواس رایئس» شب کذشته  در ماناگوئه اعلام کرد نامزد انتخاباتی ساندینیست‌ها و رئیس جمهور وقت این کشور، دانیل ارتگا پس از شمارش آرای ۲۱٫۳ در صد آرا ۷۱٫۳ درصد آن را به خود اختصاص داد. هیچ شانسی برای رقبای او باقی نماند:

نامزد حزب لیبرال مشروطه PLC          ماکزیمینو رودریگس         ۱۶٫۴٪

نامزد حزب حزب لیبرال مستقل PLI         خوزه دل کارمن آلوارو         ۴٫۵٪

نامزد حزب پیمان لیبرال نیکاراگوئه ALN        ساتورنینو سرراتو هوگسون    ۴٫۱٪

نامزد حزب محافظه‌کار نیکاراگوئه        اریک کابساس            ۲٫۶٪

نامزد پیمان برای جمهوری APRE         کارلوس کانالس            ۱٫۱٪

 

۶۵٫۳ ٪ شهروندان واجد شرایط در این انتخابات شرکت کردند. فراخوان‌های بایکوت انتخابات از صفوف نیروهای اپوزیسیون ظاهراً بی اثر ماند. ۹۶٫۲٪ آرای شرکت‌کنندگان (تقریباً ۸۱۵۰۰۰ نفر) معتبر و تنها ۳٫۸٪ آرا سفید و یا بی‌اعتبار بود.

در انتخابات مجلس شورای ملی نیز جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستی FSLN پس از شمارش ببش از ۲۰٪ آرا با ۶۷٪ آرا برنده اصلی انتخابات شد.

PLC    ۱۷٫۷٪

ALC    ۵٫۱٪

PLH    ۴٫۹٪

محافظه‌کاران۳٫۹

APRE    ۱٫۳٪
¬ریواس رایئس روند بی‌تشنج و آرام انتخابات و همین‌طور مبارزات انتخاباتی پیش از آن را ستود. سازوکار انتخاباتی برای اولین بار از طرف کلیه احزاب منظم صورت گرفت، بدون آن‌که به درگیری منجر شود.

اولین تبریک پیروزی خیلی سریع از طرف رئیس جمهور کوبا رائول کاسترو به دانیل ارتگا و همسرش، معاون آینده رئیس جمهور  «روزاریو موری‌یو» رسید. رائول کاسترو نوشت:

«دانیل و روزاریوی عزیز،

این پیروزی بزرگ را به شما تبریک می‌گویم. آمریکای ما می‌تواند در مبارزه برای استقرار عدالت و رفاه خلق های ما و همین‌طور همگرائی بسیار لازم کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب باز روی شما حساب کند.

شما را در آعوش می‌فشارم

رائول کاسترو روس»
رئیس جمهور ونزوئلا  نیکولاس مادورو نیز در توئیتر نوشت:

«پیروزی بزرگ میهن در نیکاراگوئه. تبریک، برادران و خواهران! همراه با شاوس و خلق ونزوئلاشما را در آغوش می‌فشارم. زنده باد بولیوار، زنده باد ساندینو!»

منبع: ردگلوب

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com