همانطور که مورد اطلاع عموم است، رضا شهابی، فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تاریخ ۲۷ آذرماه دست به اعتصاب غذای تر و دارو زده است. رضا شهابی اعلام کرده است که تا رسیدن به خواسته های مطرح شده اش از جمله مداوای کامل وی در خارج از زندان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد. رضا شهابی در اثر بیش از دو سال و نیم زندان، بازجویی و اذیت و آزارهای مختلف در شرایط جسمی بسیار نامساعدی قرار دارد و نیاز فوری و مبرم به معالجه و استراحت مطلق دارد. تنها راه حل موثر برای خاتمه به این وضعیت آزادی فوری رضا شهابی و معالجه ایشان در یک بیمارستان با امکانات لازمه است. این وضعیت قابل تداوم نیست.

اعتصاب غذایی و دارویی رضا شهابی، که اکنون ۲۰ روز از آن گذشته، با انعکاس وسیعی در سطح ایران و جهان مواجه شده است و از آغاز آ‌ن تا کنون نگرانی و اعتراضات بسیاری از سراسر دنیا را برانگیخته است. با وجود تعطیلات سال نوی میلادی، نامه های اعتراضی زیادی توسط تشکل های کارگری از فرانسه، انگلیس، دانمارک تا آمریکا و کانادا خطاب به مسئولان دولتی ایران ارسال شده است و در آنها ضمن درخواست آزادی فوری شهابی، مسئولان به عنوان تنها مسئول سلامتی و جان رضا شهابی شناخته شده اند. همچنین تشکل ها و فعالان کارگری ایران نیز به صورت مداوم نگرانی خود را نسبت به وضعیت رضا شهابی اعلام کرده و خواهان آزادی وی و نیز پایان اعتصاب غذایی و دارویی ایشان، که سلامتی اش را به شدت در معرض خطر قرار داده، شده اند.

کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن قدردانی از تمامی حمایتهای تاکنونی از رضا شهابی، امیدوار است که حمایتهای داخلی و بین المللی توسط تشکل ها و فعالان کارگری و افراد دلسوز تا آزادی رضا و معالجه وی کماکان تداوم یابد.

لازم به ذکر است بنا بر گفته ی مأموران امنیتی مبنی بر آزادی رضا، خانواده ی رضا روز سه شنبه (۱۲ دی) یک سند تهیه کرده و آن را به دادستانی تحویل دادند تا رضا آزاد شود اما تا این لحظه هیچ خبری از آزادی او نشده است و خانواده شهابی و فعالان کارگری به شدت نگران حال جسمی او در بیستمین روز از اعتصاب غذا و داروی اش هستند.

همچنین کمیته ی دفاع از رضا شهابی به شدت نگران وضعیت بیماری نیما ابراهیم زاده، فرزند فعال کارگری زندانی بهنام ابراهیم زاده، است. نیما به دلیل بیماری خونی در بیمارستان محک تهران بستری شده است و بنا بر تأکید پزشکان متخصص این بیمارستان اکنون نیاز ضروری روحی به حضور در کنار پدر دربندش دارد. کمیته ی دفاع از رضا شهابی از تمامی تشکل ها و نهادهای کارگری و اجتماعی ایران و جهان می خواهد ضمن پیگیری شرایط خانواده و فرزند بهنام، به هر طریق ممکن درخواست آزادی بهنام ابراهیم زاده را داشته باشند تا او بتواند دست کم در این شرایط سخت در کنار همسر و تنها فرزند بیمارش باشد.

کمیته دفاع از رضا شهابی – ۱۶ دی ١٣٩١

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com