jame_zahr-250

 

فضای سیاسی کشور، اخبار و گزارش‌ رسانه‌های مجاز در این راستا، درماندگی  اسلام گرایان و ناتوانی حکومت «اسلامی » را نشان می دهد. تشدید فعالیت نیرو های مترقی، جنبش مردمی  و تندتر شدن آتش مبارزه با گزمکان رژیم استبداد مذهبی و سیاسی نیز مهر و نشان صحت حرکت مردمی و تاثیر آن در روند طرد رژیم« ولایت فقیه» است. حسن روحانی در جلسه امروز مجلس با اشاره به سخنان سید علی خامنه‌ای، در جلسه شب گذشته با تاکید بر اینکه ایرانی اقتدار ایران را می خواهد، اظهار کرد: «دیشب رهبری در جلسه مهم مقابله با آسیب های اجتماعی فرمودند که برای مبارزه با آسیب های اجتماعی حتی آنهایی که به دین و اسلام اعتقادی ندارند، اگر ایران را قبول دارند باید با همه توان وارد میدان شوند»…

وی خاطر نشان کرد:« رهبری فرمودند حتی اگر کسی که در عشقش به ایران تردیدی نباشد، باید با همه توان برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد».

روحانی گفت: «رهبری در جلسه دیشب آسیب های اجتماعی نام دستگاه هایی را بردند که مسائل از طریق آنها حل شود که نام سه وزراتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان جز ءآنها بود. این سه وزیری هم که معرفی شدند حوزه مسئولیت آنها در زمینه فرهنگی و اجتماعی است».

اما مطالب مندرج در روزنامهٔ ها و سایت های انترنتی، مخدووش بودن  و خلاف  گفتار خامنه ای را ثابت می کند. نکتهٔ فراموش‌شده در این رابطه آمارهایی‌اند که اصولاً هیچ‌گاه منتشر نمی‌شوند، مانند آمار آسیب‌های اجتماعی. در طول سال‌های گذشته از جمله انتشار آمارهایی از معتادان و مبتلایان به ایدز که همیشه درصد ثابتی را نشان داده و کاملاً مشهود است .

سیاست کلی رژیم، پنهان‌کاری‌ای برنامه‌ریزی‌شده است، و این مسئله ربطی به ‌این جناح و آن جناح هم ندارد. بیشتر آمارها در جمهوری اسلامی با دید امنیتی انجام می‌گیرد و بعضی از آن‌ها اصولاً  اعلام نمی‌شوند. چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس، جزوه‌یی را منتشر کرد که در رابطه با ازدواج موقت ‌بود. در این جزوه ازجمله آمارهایی هم انتشار یافته بودند. پس از مدت زمانی کوتاه و بر اثر فشار مراکزی نامعلوم این جزوه از سایت مجلس حذف شد و دیگر خبری از آن نشد. هرچند آن جزوه در همان چند روز اول قابل دسترسی شد و اطلاعات آن انتشار یافت، اما اشاره به همین نکته بیانگر این واقعیت است که جاروجنجال اخیر را نباید خیلی جدی تلقی کرد و انتظار داشت که از این به بعد آمارهای شُسته‌رُفته در اختیار عموم قرار ‌گیرد. خامنه‌ای به‌خوبی آگاه است که نزدیک به چهل سال است که آمارهای مخدوش منتشر می‌شوند و کسی هم به آن‌ها اعتراضی نکرده است. در کشورهای دیکتاتور زده و  و حکومت های فاسدی مانند حکومت «اسلامی» در میهن مان ایران  آمارها اساساٌ جایگاه علمی ندارد و در واقع  ابزاری است برای مبارزه جناح ها و خاک پاشاندن به چشم توده ها استفاده می شود.

بررسی این وضعیت در عین حال یاد آور شباهت های ناگزیربین شرایط کنونی و بحرانی است که در آخرین سال های رژیم پادشاهی لحظه به لحظه اعتبار اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن را در بر گرفت و سرانجام به فروپاشی آن انجامید. در افکار عمومی مردم ایران و جهان، عملکرد سران ارتجاع از جمله خشونت و سرکوب بی‌رحمانه توده های عظیم معترض ، نشانه دست و پا زدن رژیمی مستأصل و درمانده برای بقای خود و چنگ انداختن به قدرت با پنجه‌های خونین محسوب می‌شود.

امروز مبارزه در راه آزادی جدا از مبارزه با نیروهای راست و انحصار طلب نیست.  انحصار طلبان و اقتدارگرایان  رژیم در مقابل اتحاد نیروهای مردمی و متشکل شدن آنان در جبهه ضد دکتاتوری عاجز، نا توان و درمانده اند. زیرا زمان مرگ قدرت طلبان و مرتجعان راست حاکم فرا رسیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com