آسانژ: شما از من می‌پرسید بین وبا و سوزاک کدام را ترجیح می‌دهم؟ من شخصاً، هیچ‌کدام را ترجیح نمی‌دهم. ببینید، من فکر می‌کنم- شما خوب می‌دانید سیاست در ایالات متحده چگونه کار می‌کند-هر کس، هر حزب سیاسی که وارد دولت شود سریعاً با بوروکراسی ادغام خواهد شد. در موضعی خواهد بود که اهرم‌هایی را در دست خواهد داشت. و نتیجتاً، لابی‌های سرمایه برای کمک به کنترل این اهرم‌ها وارد خواهند شد. از این‌رو، نهایتاً فرق چندانی نمی‌کند. چیزی که فرق خواهد کرد پاسخگویی سیاسی است، یک بازدارندگی کلی برای متوقف کردن سازمان‌های سیاسی از ارتکاب به فساد. این می‌تواند فرق کند، زیرا این برداشت شما را درباره این‌که چه چیز را می‌توان انجام داد و چه چیز را نمی‌توان انجام داد، تغییر خواهد داد.

 

 

منبع: دمکراسی اینک
۲۵ ژوئیه ۲۰۱۶

جولین آسانژ: انتخاب بین ترامپ و کلینتون شبیه انتخاب بین وبا و سوزاک است!

پس از پایان کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه، محبوبیت دونالد ترامپ افزایش یافته است. براساس نظرسنجی سی. ان. ان، در یک رقابت چهارنفره، او اکنون با  اختلاف ۴۴ به ۳۹ درصد از کلینتون جلوتر است. گری جانسون نامزد ریاست جمهوری «حزب لیبرتین» ۹ درصد، و دکتر ژیل اشتاین نامزد «حزب سبز» ۳ درصد به دست آوردند. اما برای جولین آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس خطر ریاست جمهوری ترامپ موجب آن نمی‌شود که او از هیلری کلینتون حمایت کند. آسانژ در پاسخ گفت: «شما از من می‌پرسید بین وبا و سوزاک کدام را ترجیح می‌دهم؟»

امی گودمن: بالاخره، جولین، زمانی‌که شما درباره این‌ صحبت می‌کردید که مهم‌ترین ایمیل‌هایی که منتشر کرده اید کدامند، ارتباط ما قطع شد. آیا ایمیل دیگری وجود دارد که بخواهید از آن نام ببرید؟ و هم‌چنین، آیا درباره دونالد ترامپ نظری دارید؟ منظورم این است، که درست قیل از شروع برنامه، نظرسنجی سی. ان. ان بیرون آمد که می‌گوید دونالد ترامپ با ۵ درصد اختلاف از هیلری کلیننون جلو است. اکنون، او تازه از کنوانسیون جمهوری‌خواهان بیرون آمده، اما بسیاری آن‌را بدترین کنوانسیون در تاریخ می‌دانند، البته این درصد پیش بودن او خودکار نیست. البته، در حزب دمکرات بحران و تفرقه‌ای را دارید که این ایمیل‌هایی که شما منتشر کرده اید، موجب شده است.

جولین آسانژ: خوب، شما از من می‌پرسید بین وبا و سوزاک کدام را ترجیح می‌دهم؟ من شخصاً، هیچ‌کدام را ترجیح نمی‌دهم. ببینید، من فکر می‌کنم- شما خوب می‌دانید سیاست در ایالات متحده چگونه کار می‌کند-هر کس، هر حزب سیاسی که وارد دولت شود سریعاً با بوروکراسی ادغام خواهد شد. در موضعی خواهد بود که اهرم‌هایی را در دست خواهد داشت. و نتیجتاً، لابی‌های سرمایه برای کمک به کنترل این اهرم‌ها وارد خواهند شد. از این‌رو، نهایتاً فرق چندانی نمی‌کند. چیزی که فرق خواهد کرد پاسخگویی سیاسی است، یک بازدارندگی کلی برای متوقف کردن سازمان‌های سیاسی از ارتکاب به فساد. این می‌تواند فرق کند، زیرا این برداشت شما را درباره این‌که چه چیز را می‌توان انجام داد و چه چیز را نمی‌توان انجام داد، تغییر خواهد داد. و از این‌رو، همیشه، خوب تقریباً همیشه، شما باید موضع اصولی را برگزینید، که به معنی وضع یک علامت انضباطی در ارتباط با ارتکاب به فساد است، و یک موضع فلسفی بگیرید که بدین معنی است که مؤسسات ما تا حدی که ما این مؤسسات را می‌شناسیم، خوبند.

امی گودمن: ما می‌خواهیم-

جولین آسانژ: اکنون، آیا شما در بارۀ دیگری می‌پرسید-

جولین آسانژ، بله، ادامه بدهید، جولین.

جولین آسانژ: دیگر ایمیل‌های مهم، همان‌طور که گفتم، فکر می‌کنم دستور به لوئیس میراندا سرپرست ارتباطات باشد- این یک دستور واضح همراه با سلسله مراتب فرماندهی برای پخش مخفیانه تبلیغات علیه برنی ساندرز است. این بیان صرف احساس نیست. این در داخل «کمیته ملی دمکرات» دستور می‌دهد علیه کارزار برنی ساندرز خرابکاری کنند.

ایمیل‌های زیادی درباره روابط نزدیک بین «کمیته ملی دمکرات» و رسانه‌ها وجود دارد-واشنگتن پست در برگزاری یک مهمانی برای جمع‌آوری کمک مالی درگیر بود، دبی واسرمن شولتز [رییس کمیتهٔ ملی دمکرات] به رییس شبکه تلویزیونی ام. اس. ان. بی. سی زنگ می‌زند و خواهان تنبیه مورنینگ جو و غیره می‌شود [برنامه صبحگاهی روزهای هفته آن شبکه با اجرای جو اسکاربورو]. این، البته شما می‌دانید چیزی است که انتظار آن می‌رفت، اما این مدرک مشخص برای اثبات آن است.

اما، می‌دانید، من واقعاً مردم را تشویق می‌کنم در بیش از ۸۰۰۰ ضمیمه، پرونده‌‌های جداگانه، از جمله بیش از ۱۷۵ صفحه گسترده که ما منتشر کرده ایم، جست‌وجو کنند. این‌ها هسته واقعی، هسته مالی ساختار قدرت و اعمال نفوذ پولی بر «کمیته ملی دمکرات» را نشان می‌دهند. این چیزی است که برای سال‌ها تحقیقات روزنامه‌نگاری را پرورش خواهد داد.

امی گودمن
: جولین آسانژ، از این که با ما بودید متشکریم.

http://www.democracynow.org/2016/7/25/julian_assange_choosing_between_trump_or

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com