%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-1
اتحادیه آزاد کارگران ایران: گروه صنعتی وزنه ماموت (شرکت سازه و سوله ماموت سابق) که در ساخت سازه ها و سوله های فلزی فعالیت دارد، از سال گذشته تعداد کارگران خود را از ۸۵۰ نفر به ۳۸۰ نفر که دارای قرارداد موقت هستند، تقلیل داده است.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در ادامه اجرای سیاستهای ضد کارگری در این شرکت، امروز دوازدهم مهر ماه در حالیکه دوازده روز از انعقاد قرارداد سه ماهه با ۳۸۰ کارگر باقی مانده در آن می گذشت کارفرما در اقدامی غیر مترقبه از تمامی کارگران این مجموعه صنعتی خواست تا نسبت به امضا قرارداد یک ماهه اقدام کنند و آنان را با تهدید به اخراج، وادار به امضای این قرارداد کرد. این کارگران در اول مهر امسال با شرکت وزنه ماموت یک قرارداد سه ماهه تا پایان آذر ماه امضا کرده بودند.

تحمیل شرایط هر چه برده وارتر به کارگران ایران، در حالی بطور روزمره و ساعتی در بسیاری از کارخانجات و مراکز تولیدی ابعاد هر چه وحشتناک تری بر خود می گیرد که تازه دولت ضد کارگری روحانی همچون دولتهای گذشته، در صدد قانونی کردن بیش از پیش بردگی ما کارگران از طریق ایجاد تغییرات ضد کارگری تر در قانون کار است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با هشدار به تعمیق و گسترش بردگی محض کارگران در کارخانجات و مراکز تولیدی اعلام میدارد، تحمیل چنین وضعیتی، و مضاف بر آن تلاش دولت روحانی برای نهادینه کردن بردگی ما کارگران از طریق تغییر قانون کار، امری نیست که با سکوت و تمکین طبقه کارگر ایران تداوم پیدا کند. دیر نیست روزهایی که طبقه کارگر ایران و همه مزد بگیران زحمتکش در ادامه سیاست تحمیل بی حقوقی هر چه بیشتر از سوی دولت و کارفرمایان، در صفی متحد و یکپارچه در برابر این بردگی قد علم کنند.

اتحادیه ازاد کارگران ایران – ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۵

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com