پس اظهار شادمانی و خوش‌رقصی نمایندگان «کار آفرین»های کشور در اتاق بازرگانی و رئیس دولت و سخنگویان متعدد آن، نمایندگان «جامعه کارگری» کشور طی پیامی به رهبر انقلاب از نقش ایشان در این پیروزی ستایش نموده و افزودند: «توافق هسته ای را به حضرتعالی و به مردم شهیدپرور لبنان، سوریه، فلسطین، یمن، بحرین، افغانستان و جزیره کنگو تبریک گفته و امیدواریم این توافق در زندگی روزمره آن‌ها تأثیرات شایانی داشته باشد. والا ما ایرانی‌ها از برکت رهبری و اقتصاد مقاومتی حضرتعالی با فتوسنتز هم زنده می‌مانیم.»

 

 
به گزارش سایت خبری دانشگاه آزاد اسلامی، شامگاه روز جمعه جمعی از مردم تهران با حضور در خیابان ولیعصر با سر دادن شعارهای «روحانی روحانی، حمایتت می‌کنیم»، «ظریف مچکریم» و «دکتر ظریف زنده باد، روحانی پاینده باد»، از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران حمایت کردند.  براساس این گزارش، تعدادی از حاضران همچنین شعار «اسرائیل، دلواپس، پیوندتان مبارک» سر دادند.  خبرگزاری‌های غربی تصاویر این اجتماعات چند ده نفره را برای فضاسازی در حمایت از تسلیم «قهرمانانه» مخابره کرده اند.

 

http://dw.de/p/1F2SX

در زیر نمونه‌هایی از واکنش غیررسمی و زیرزمینی جامعه به توافق‌نامه هسته ای منتشر می‌شود.

● جان کری پس از امضای توافق‌نامه طی کنفرانس ویدئویی با اوباما و تیم مشاوران امنیت ملی او گفت: «اون ممه‌هایی را که احمدی‌نژاد می‌گفت لولو برده پس گرفتیم… اونم بصورت غنی شده.»

● پس اظهار شادمانی و خوش‌رقصی نمایندگان «کار آفرین»های کشور در اتاق بازرگانی و رئیس دولت و سخنگویان متعدد آن، نمایندگان «جامعه کارگری» کشور طی پیامی به رهبر انقلاب از نقش ایشان در این پیروزی ستایش نموده و افزودند: «توافق هسته ای را به حضرتعالی و به مردم شهیدپرور لبنان، سوریه، فلسطین، یمن، بحرین، افغانستان و جزیره کنگو تبریک گفته و امیدواریم این توافق در زندگی روزمره آن‌ها تأثیرات شایانی داشته باشد. والا ما ایرانی‌ها از برکت رهبری و اقتصاد مقاومتی حضرتعالی با فتوسنتز هم زنده می‌مانیم.»

● آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان که با مجاهدات خود در رد صلاحیت نامزد جریان انحرافی در انتخابات خرداد ١۳۹٢ زمینه را برای این پیروزی درخشان مهیا کرد  گفت: «توافق در مذاکرات هسته ای عمر دوباره ای به من داد.»

● اختلاس‌ نوع جدید پس از اعلام توافق هسته ای
پدر: «پسرم عیدی‌هات را بده بابا برات نگه داره …»
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در اولین روز کاری پس از تعطیلات ٢۵ روزه نوروزی خود طی یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری «برادران قاچاقچی» از تأثیر فوری توافق هسته‌ای بر کاهش چشمگیر فساد و اختلاس توسط آقاها و آقازاده‌ها خبر داد و افزود «اما متأسفانه در آغاز سال جدید و هم‌زمان با توافق هسته ای شاهد رواج اخلاس در میان اقشار فردودست جامعه هستیم، که قوه قضاییه با این نوع فساد و اختلاس مبارزه جهادی خواهد کرد.»

● پیام تلفنی یک شهروند شنگول به صدا و سیمای جمهوری اسلامی: «این چه وضع توافقه!!!!؟؟ الان رفتم سر کوچه از بقالی ویسکی بخرم نداشت!!!»

● پیام تلفنی یک شهروند دلواپس به صدا و سیمای جمهوری اسلامی: «لطفاً صدا و سیما اطلاع‌رسانی کنه مردم با تاپ و شلوارک نیان بیرون.»

● پیام تلفنی یک شهروند خوش‌خیال به بخش فارسی «صدای آمریکا» پس از شنیدن خبر تصویب طرح حضور زنان در سالن‌های ورزشی توسط «شورای امنیت کشور»: «بچه‌ها از کنار دریا زنگ زدن میگن هنوز قسمت زنونه مردونه جداست!!! این چه وضعشه کری؟؟؟!!!»

● خطیب جمعه تهران: «خوشبختانه وزیر خارجه ما در لوزان به دنیا ثابت کرد که ما به دنبال صلح در جهانیم و با هیچ کشوری در دنیا هیچ‌گونه خصومتی نداریم و پیام ما به دنیا صلح و دوستی است.
حضار: تکبیر!!!
مرگ بر آمریکا…
مرگ بر اسرائیل…
مرگ بر انگلیس…

● «اون آقایونی که دخترا رو با زن‌های چینی با مهریه کم تهدید می‌کردن حواسشون باشه شوهرهای آمریکایی تو راهن…»

● «رآکتور تولید آب سنگین اراک تغییر کاربری خواهد داد و از این پس آب شنگولی تولید خواهد کرد.»

● «هموطنان عزیز می‌توانند جهت اخذ ویزای آمریکا به فروشگاه‌های شهروند مراجعه نمایند.»

● «از دیشب تا حالا خوابم نمی‌بره اصن… همش فکر اینم حالا که می‌خوایم با آمریکا اینا رفت‌و‌آمد کنیم لباس چی بپوشم؟؟؟»

● باراک اوباما به افتخار حسن روحانی نام محله «من‌هتن» را به «مش حسن» تغییر داد!!! چند ساعت بعد از اعلام این خبر حسن روحانی نام شهر اراک و تأسیسات هسته‌ ای آن را به «باراک» تغییر داد!!!

● سیر تغییر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا:
شیطان بزرگ
شیطان کوچک
شیطونک
شیطون بلا
جگر طلا
چشم عسلی
یارمنی
می‌خوام بیام در خونه تون!!!

● هیات‌ امنای دانشگاه  آزاد اسلامی پس از آن‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی  موفقیت تیم مذاکره کننده را تبریک گفت، به اتفاق آراء برای جلب دانشجویان مسلمان جهان و افزایش مبادلات فرهنگی با جامعه جهانی تحت مدیریت اقازاده‌های ایشان پوستر تبلیغاتی زیر را منتشر کرد:
«این‌که مرقد مطهر یازده امام از امامان در خارج از ایران قرار دارد، اما ۹۹ درصد امام‌زاده‌ها در ایران به خاک سپره شده اند، نشان می‌دهد امامان ما فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به ایران می‌فرستادند.»
دانشگاه آزاد اسلامی
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com