قاضی عالی رتبه، رضا فرج اللهی، رییس شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور، به دلیل تایید احکام متعدد اعدام زندانیان سیاسی مرتکب نقض حقوق بشر شده است. از جمله احکام اعدامی که فرج‌الهی تایید کرده است می‌توان به احکام سعید ملک پور و وحید اصغری، فعالان اینترنتی که هم اکنون در زندان اوین به سر می برند، اشاره کرد.

Untitled-5
رئیس شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور همچنین احکام اعدام پنج فعال عرب عضو موسسه الحوار را تایید کرده و آنها را در آستانه اعدام قرار داده است.
محمد علی عموری (مهندس شیلات و معلم مدرسه)، هادی راشدی (فوق لیسانس شیمی کاربردی و دبیر شیمی)، هاشم شعبانی (دبیر ادبیات عرب و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه اهواز)، جابر آلبوشوکه (فوق دیپلم کامپیوتر و سرباز وظیفه) و مختار آلبوشوکه (شاغل در یک شرکت سنگ شکن)، از موسسان و اعضای فعال الحوار، در حالی به اتهام محاربه و انجام عملیات مسلحانه و اقدام علیه امنیت ملی، از سوی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رضا فرج اللهی به اعدام با چوبه دار محکوم شده اند که در جلسات متعدد دادرسی، صریحا اعلام کرده اند که پس از ماهها شکنجه شدید، مجبور به انجام اعترافات دروغین درباره دست داشتن در عملیات مسلحانه و براندازی نظام جمهوری اسلامی شده اند.
رضا فرج اللهی مسئول نقض شدید حقوق زندانیان سیاسی از طریق عدم تحقیق در مورد اعمال شکنجه، عدم رعایت معیارهای دادرسی منصفانه و تایید احکام اعدام فعالان سایبری و فعالان مدنی است.
عدالت برای ایران: پرونده ناقض حقوق بشر: رضا فرج اللهی
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com