بر اساس گزارش های منتشر شده در روزهای اخیر، مراکز سرکوبگر رژیم «ولایت فقیه» تحت عنوان «تعقیب جاسوسان بیگانه»، ده‌ها شهروند از ملیت‌های مختلف میهن مان را بازداشت کردند…
برخورد نظامی ـ امنیتی علیه ملیت‌های ایران افزایش یافته است

از اواسط هفته گذشته، محمود علوی ، وزیر اطلاعات دولت « تدبیر و امید» از بازداشت ١٠ تن در برخی استان‌های کشور خبر داد که به ادعای این مقام حکومتی، «وابسته به گروه‌های وهابی» بوده‌اند.

وی همانند سایر مقامات رژیم، افراد بازداشتی را به حمل «مواد انفجاری و اقدامات خرابکارانه» متهم نموده است.

روز پنج‌شنبه سوم خردادماه، وب‌سایت «جوان آنلاین» از زبان رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد ۶ تن را که قصد تجزیه‌طلبی داشتند، بازداشت کرده است.همزمان با این عمل از سوی سپاه پاسداران اعلام باز داشت دو شهروند بلوچ مطرح گردید.در همین ارتباط رئیس کل دادگستری استان خوزستان، از بازداشت چند تیم به اصطلاح «خرابکار»خبر داد.

وزیر اطلاعات حکومت اسلامی در گفتگو با صدا و سیمای  اعلام کرد که در استان بوشهر چندین تن را که طبق ادعای وی، سرگرم «جاسوسی» برای کشورهای بیگانه بوده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

در مدت چند ماه اخیر، بازداشت شهروندان خلق های ساکن ایران افزایش یافته و رژیم همواره از انتشار اطلاعات دقیق و هویت کامل افراد و همچنین محاکمه‌ی آنان در دادگاهی علنی خودداری می کند.

رژیم «فقاهتی» برای سانسور و تحریف اخبار مربوط به مبارزات حق‌طلبانه‌ی خلق های ساکن میهن مان، اقدام به سیاه‌نمایی و تحریف مطالبات مردم و نسبت دادن چنین اقداماتی با حربه همیشگی اتهام به «جاسوسی» برای دیگر کشورها مبارزان این خلق ها را روانه زندان ها می کند.

این شهروندان آن دگر اندیشانی اند که برخلاف تفکرات قرون وسطایی حاکم بر میهن می اندیشند. آنان اداره امور کشور را در چارچوب یک حکومت ملی و دمکراتیک ارزیابی می کنند و شدیدا مخالف با رژیم‌ «متمرکز» و «خودکامه» بوده و هستند؛ و بر این مهم پا فشاری می کنند که با ساختار واپسگرا، کهنه و پوسیده که کوچکترین همخوانی با زمان معاصر نداشته و معتقدند کار جدی علمی پیرامون مقولات بسیار بغرنج ، پیچیده و ظریف اجتماعی اقتصادی با آیه و حدیث حل شدنی نیست، در شکل بزک شده آن به عنوان حکومت اسلامی که در چار چوب « ولایت فقیه» و مناسبات مسلط سرمایه داری انگلی قائم بر ایدئولوژی فقه سنتی، که نه تنها گرهی اساسی از انبوه مشکلات جدی سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه را نگشوده، بلکه انبوهی به این مشکلات اضافه کرده است.دلیل زندانی کردن این انسان ها هم در این امر مهم نهفته است.

خسرو آزاد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com