به گزارش بازداشت امروز آقای شمیم اتحادی از زندان مرکزی یزد آزاد شد .
شمیم اتحادی در اسفندماه ۱۳۹۱ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، عضویت در تشکیلات بهایی، توهین به مأمور، نشر اکاذیب و نگهداشتن تجهیزات ماهواره‌ای» به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اما دادگاه تجدید نظر حکم این شهروند بهایی را به سه سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی تغییر داد.

دو سال حبس تعزیری به دلیل فیلم برداری از گورستان تخریب شده بهائیان یزد، پنج سال از حکم مزبور به اتهام توهین به مقدسات و سه ماه حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و ۷۵ ضربه شلاق به اتهام توهین به مامور صادر شده است.

به گفته نزدیکان اتحادی دلیل اصلی بازداشت او و صدور این حکم، «ارسال یک فیلم چهار دقیقه ای از تخریب گورستان بهاییان یزد به یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج کشور بوده است.»

در سال‌های اخیر گورستان بهاییان در شهرهای مختلف توسط نهادهای نزدیک به حکومت ایران تخریب شده است.

اعظم مطهری، مادر شمیم اتحادی نیز به یک سال حبس تعزیری محکوم می باشند.“اعظم مطهری (اتحادی)” در روز سه شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۴ جهت گذرانیدن دوره محکومیت، خود را به زندان یزد معرفی نمودند.

یادآوری می‌شود پیش از این هم، شمیم اتحادی در تابستان سال ۱۳۹۰ به همراه سه جوان بهایی دیگر هنگامی که برای گردش به یک منطقه کوهستانی رفته بودند دستگیر شده که به حکم دادگاه انقلاب یزد در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تجدید نظر به سه سال حبس تعلیقی تغییر یافت.

لازم به ذکر است که ماه آینده منتظر آزادی جناب ایرج لهراسب از زندان یزد هستیم.4251

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com