این بخش جواب‌های بابک یزدی را مشاهده خواهید کرد.

 

چه پروسه ای طی شد؟

از روز اولی که حامد اسماعیلیون اعلام کرد، ما هم در شرق و هم در غرب کانادا مشغول شدیم.

افراد جریانات، احزاب سازمان ها و به ویژه خانواده و شخص حامد خیلی خوب و جدی کار کردند.

مقامات دولتی هم اول زیاد جدی نگرفته بودند ولی خود جاستین ترودو نسخت وزیر گفته بود “ایده خوبی نبوده” شهردار ونکور که محکوم کرده بود  و پرمیر یا  فرماندار بریتیش کلمبیا هم تایید نکرده بود.

من همان روز اول برای حامد نامه ای نوشتم که ما در ونکور نیرومون خوبه و شما چون هزینه سفر و هواپیما و اینا سنگین هست اگر مایل باشید می تونید دوستانتون را در منزل رفقای ما جا بدهید تا هزینه هتل و غذا و ایاب و زهابتون صرف جوئی بشه. که حامد هم تشکر کرده بود گفته بود اگر لازم شد تماس می گیرم.

ما از اول گفتیم باید بریم برای کنسل کردن پلن آ  و اگر کنسل نشد بریم برای پلن ب و پلن ث و بیشترین نیرو را روی پلن “آ ” گذاشتیم و به همین دلیل داخل حزب ما اطلاعیه خودمان را دادیم و سازماندهی و برنامه ریزی برای هم داخل و هم بیرون استادیوم داشتیم. و بیرون حزب هم با شخصیت های سیاسی ، هنری، فرهنگی، اجتماعی نامه ای خطاب به فدراسیون فوتبال نوشتیم. و کپی آن را هم به نخست وزیر و وزیر ورزش و وزیر مهاجرات و نمایندگان مجلس و …

از طرف آی دبلیو دی هم نامه ای خطاب به فدراسیون نوشته شد.

از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی هم نامه نوشته شد و هم اجازه تظاهرات جلوی خود فدراسیون را برای جمعه ۲۷ مه گذشته داشتیم.

هم زمان در کلاب هاوس دوستانی مثل شاپرک و بهرنگ و کیقباد  و مصطفی عزیزی و دیگران  کار می کردند که ما را هم دعوت کردند و همکاری می کردیم.

در مدیا اجتماعی فیس بوک. تلویزیون کانال جدید تلویزون همراه و سی بی سی و … در حد توان مصاحبه و نوشته و .. .داشتیم.

این بخشی از کاری بود که ما درگیر بودیم. طبیعتا افراد و گروه ها و شخصیت های دیگه هم خیلی کار کردند. و به ویژه خانواده و ها و شخص حامد خیلی خوب کار کرد مواضع خوب و درست و واقعی داشت و …

ما گفته بودیم که مخالف فوتبال  و یا فوتبالیست ها نیستیم. مخالف بازی کن و یا حتی تماشایچی ها هم نیستیم. ما مخالف بازی سیاسی که پشت داستان بود و می خواستند روابط دو کشور را به شکلی نورمال و عادی کنند بودیم.

مشکلات پیش رو برای لغو مسابقه فوتبال چه بوده اند؟

 

یکی دولت کانادا بود که تقریبا وسط بازی می کرد و باید با خودمان همراهش می کردیم. البته از و وسط کمی فاصله گرفته بود و به سمت ماها نزدیکتر شده بود ولی اصلا  کافی نبود. یکی خود تیم فوتبال کانادا بود که اصلا در جریان مسایئل سیاسی ایران نبود و اصلا سیاسی نبود و ما باید خبرشون می کردیم که این مورد سیاسی هست و رژیم ایران را بهتر به اون ها می شناسوندیم. که خوب کار شد به ویژهنامه هایی که به فدراسیون نوشته شد و اینکه مثلا آی دبلیو دی که ما در اونجا رفقامون دست اندرکار هستند. با تک تک فوتبالیست ها نیز تماس گرفته شده بود. یکی بخشی از فوتبال دوستا که لزوما رژیمی هم نبودند ولی دوست داشتند فوتبال تماشا کنند و تحت تاثیر تبلیغات رژیم قرار گرفته بودند که “فوتبال را سیاسی نکنیم” فوتبالی که  نصف جمعیت یعنی زنان را راه نمی دهند و یا بااسرائیل مسابقه نمی دهند و … سیاسی نکنیم.

 

بایکوت سیاسی حکومت اسلامی در سطح بین اللمل چطور به مردم کمک میکند براندازی را بهتر پیش ببرند؟

ما سیاست بایکوت رژیم را سالها داشتیم و باور داریم که این رژیم راباید بایکوت سیاسی، نظامی، ورزشی، هنری و سران رژیم را حتی بایکوت اقتصادی هم کرد.طبیعتا بایکوت اقتصادی علی العموم به ضرر مردم هست ولی بقیه بایکوت ها را باید عمال کرد و باید فشار آورد و رژیم را مثل دولت آپارتایدآفریقای جنوبی در یک کلام آفریقای جنوبیزه اش کرد.

این رژیم با روی کار آمدنش تقریبااسلام سیاسی جهانی کرد. شاخه شیعه در ایران و سنی اش در افغانستان و پاکستان و عربستان و بعد تر هم دیگه بوکو حرام و داعش و ..

با سقوط رژیم اسلامی در ایران و روی کار آمدن یک رژیم آزاد، سکولار، و انسانی که مبتنی باشد بر خوشی، شادی، رفاه، آسایش، و رهایی مردم  در ایران  که برآمده از یک انقلاب و در کشوری که رژیم اسلامی حاکم بوده روی کار بیاد و اینکه نویدی داده شود که در یک گوشه ای از جهان یک نظامیسکولار و لائیک داستان انقلاب کبیر فرانسه به شکلی در جهان تکرار خواهد شد و حتی بیشتر و مهمتر با مدیای اجتماعی که امروزه  در دسترس مردم جهان هست، روی کار بیاد یواش یواش پشم و پیله اسلام سیاسی هم ریخته میشه و دکون و دستگاهشون را هم جمع می کنند.

 بخشا کمک ها و نیاز دولت های غربی برای مبارزه با کمونیسم و بخشا هم راستش بعد تر با سقوط شوروی که به نام سقوط کمونیسم تبلیغ میشد خواستند آلترنایوی درست کنند برای مظلومان و مستضعفان و زحمت کشان و در این مورد نه تنها خود اسلامی ها بلکه بخشی از چپ پرت و عقب مانده هم کمک کرده بودند.

هنوز هم به طور کامل دست از حمایت از این رژیم برنداشته اند. هرچند تا حدودی مانند سابق زیر بال و پرش را نمی گیرند.

 

ما از سالها قبل سیاست بایکوت رژیم رادشتیم ولی یواش افراد و جریانات دیگه هم دارنددرگیرش میشند. نمونه اش خانواه های پرواز ۷۵۲،  و مسیح علینژاد و بخشا ورزشکارانی که از رژیم جدا شده و یا پناهنده شده اند و …

این سیاست را ما ادامه می دیم و سعی می کنیم افراد و جریانات بیشتری را به این سیاست جذب و قانع کنیم.  

ما گفته بودیم کنسل بشود یک پیروزی برای مخالفین رژیم هست و کنسل هم نشود از خود فرودگاه تا داخل و بیرون استادیوم یک افتضاح براشون درست می کنیم!

این بازی  مربوط به باورهای مختلف نیست!

این پیروزی در ادامه موفقیت دادگاه استکهلم که به جرایم یکی از عوامل کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ رسیدگی کرد، موفقیت بزرگی است که موقعیت جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی هرچه بیشتر تضعیف می کند.

یک راه انزوای کامل جمهوری اسلامی این است که هر گونه روابط ورزشی، فرهنگی، نظامی و سیاسی با این رژیم در سطح بین المللی قطع شود. جمهوری اسلامی دشمن و قاتل مردم ایران است.

لغو مسابقه فوتبال ایران و کانادا به همگان نشان داد که شرایط برای بایکوت رژیم جنایتکار اسلامی مهیا است و ما می توانیم با کار متمرکز و بسیج افکار عمومی شکست‌های بیشتری را به جمهوری اسلامی تحمیل کنیم.

زنده باد همه کسانی که با تلاش شبانه روزی باعث لغو این مسابقه و سرافکندگی بیشتر برای جمهوری اسلامی شدند.

این نکته را هم بگم که این برنامه کاری جمعی و با هم و ثمره اتحاد نانوشته ای بود بین خیلی از  مخالفین رژیم.  از فردی و جریانی و گروهی تا حزبی و سازمانی و .. به ویژه خانواده ها و شخص حامد و البته حزب ما هم بیشترین تلاش خودش را داشت.کی رانباید بولد کرد و رهبر و کسی را هم نباید کنار گذاشت و اکسکلود کرد.

 

 بلکه  درباره رژیمی است که زنان را از ورود به ورزشگاه ها برای تماشای بازی ها منع می کند.

 

و به صورت  زنانی که سعی می کنند وارد استادیوم شوند، فلفل می پاشند.

 

این درباره مشروعیت بخشیدن به یک رژیم قاتل و آپارتاید جنسی است که ورزشکاران  و مردم معترض در خیابان ها را با خونسردی  می کشد.

با تلاش هایی که تا کنون شده مسابقه تیم ایران با اکوادور در تورنتو لغو گردیده و احتمال لغو مسابقه این تیم در ونکوور نیز هست. ولی در هر صورت اگر مسابقه ای بود ما از فرودگاه تا استادیوم رژیم و تروریست های همراه تیم فوتبال را ما درس خوبی به رژیم اسلامی و تروریست های همراه تیم فوتبالش خواهیم داد.

 

بایکوت سیاسی اگر منجر به سرنگونی جمهوری اسلامی شود چطور جنبش اسلام سیاسی در سطح جهان‌ را تضعیف خواهد کرد؟

 

ما از اول گفته بودیم کنسل بشود یک پیروزی برای مخالفین رژیم هست و کنسل هم نشود از خود فرودگاه تا داخل و بیرون استادیوم یک افتضاح براشون درست می کنیم!

این بازی  مربوط به باورهای مختلف نیست!

این یه آزمایش و یا انتحانی بود تا ببینند می تونند روابط را از سر بگیرند و دولت کانادا هم و به ویژه حزب حاکم همیشه گاهی به نعل و گاهی به میخ می زنه و با رژیم لاس می زنه متوجه شد که جنبش خانواده ها ، و جنبش اعتراضی در ایران و خارج به هیچ وجه اجازه نمی ده کهاین روابط دوباره مثل سابق از سر بگیره. و به ویژه با این رئیس جکهور قاتلی که یکی از دست اندرکاران قتل عام ۶۷ هست و خود دولت کانادا و هر سه حزب رسما قتل عام ۶۷ را به عنوان جنایت علیه بریت به رسمیتشناخته اند و کانادا تنها دولتی هست که قتل عام ۶۷ رترسما جنیات علیه بشریت به رسمیت شناخته و روز دهم سپتامیر را به عنوان روز زندانیان سیاسی در ایران به رسمیت شناخته.

 

 

بابک یزدی

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)