سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ضمن اشاره به وضعیت امیر امیرقلی، «فعال محکوم‌به دو دهه حبس»، خواستار آزادی بدون قید و شرط وی شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه ایی که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه منتشرشده است، اعلام می‌دارد؛ امیر امیرقلی فعال ایرانی در اوایل سال ۲۰۱۶ به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز، در یک دادگاه یک‌ساعته به ۱۹ سال و شش‌ماه حبس محکوم‌شده است. او هم‌اکنون در انتظار دادگاه تجدیدنظر در شرایط نامساعد زندان اوین نگهداری می‌شود.

عفو بین‌الملل می‌افزاید؛ علی امیرقلی به دلیل بیماری پانکراس می بایستی تحت مراقبت و آزمایش مداوم قند خون قرار گیرد. این در حالی است که این زندانی برخلاف اصل تفکیک جرائم و محروم از رسیدگی پزشکی در زندان اوین نگهداری می‌شود.

لازم به ذکر است که امیر امیرقلی، فعال سیاسی، از روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و شرایط نامناسب زندان دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۱۸ روز، در روز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، بنا به درخواست فعالین سیاسی و مدنی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

امیر امیرقلی، فعال حقوق کودک، به دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد. وی در دادگاه اولیه به اتهامات انتسابی «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام»، به ۱۹ سال و شش‌ماه زندان محکوم شد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com