غلامرضا حسینى، زندانی سیاسی که ششمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند، از حق مرخصی درمانی و همچنین رسیدگی پزشکی در زندان محروم می باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان از اعزام غلامرضا حسینى به مرخصی درمانی خودداری می کنند. این درحالی است که عدم تحمل کیفر که براى زندانی صادره شده و وی به دلیل درد و مشکل مفاصل در ناحیه ی پا نیاز مبرم به پزشک متخصص دارد.

بهداری زندان اوین امکانات کافی جهت درمان غلامرضا حسینی را ندارد؛ با این وجود مسئولین زندان اوین حتی از انتقال این زندانی به بیمارستان مخالفت به عمل می آوردند.

غلامرضا حسینی در ۳ آبان ماه ۸۹ در فرودگاه امام خمینی هنگامی‌که قصد صفر کاری به کشور تایلند را داشت، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی مدت ۳ ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و تهدید خانواده جهت بازداشت قرار گرفت. دستگاه قضایی قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی برای وی صادر کرد؛ اما مسئولین قضایی و بازجویان با آزادی وی مخالفت نمودند. در آخر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «همکاری با دول متخاصم» به ۹ ماه حبس تعزیری محکومش نمود.

به دستور مسئولین قضایی وکیل این زندانی به دلیل مصاحبه با رسانه‌های خارجی از پرونده حذف و وکیل دیگری جایگزین گشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com