۱- حساسیت بیشتر به تنهایی

دکتر Louann Brizendine استاد روانشناسی بالینی دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده کتاب « مغز مردان» می گوید مردان سنین بالاتر، ضربه پذیری شان نسبت به تنهایی بیشتراز زنان است. مردان بر عکس زنان در این مواقع به خودشان اجازه نمی دهند که برای حل مشکل دست یاری دراز کنند که این به خودی خود بر وخامت وضع روحی شان خواهد افزود.

۲ – مردان دلسوز و دلرحم هستند

دکتر Brizendine می گوید این ادعا وجود دارد که زنان بیشتر از مردان، اهل محبت و مهربانی هستند ولی این شاید کاملا درست نباشد. به نظر او مردان هم به سرعت به اتفاقات ناخوشایندی که برای دیگران به وقوع می پیوندد واکنش نشان می دهند فقط مسئله این است که بخش « ترمیم و درست کردن» مغز مردان، سریعتر واکنش نشان می دهد و همه فکر و ذکرشان حل مسئله است تا نشان دادن حالت همدردی …

۳ – چشم چرانی غریزی است

مردان به گفته روانشناس اجتماعی دانشگاه کلمبیا در نیویورک دکتر Pranjal Mehta تستوسترون خون مردان ۶ برابر بیشتر از زنان است و این هورمون به غیر از ریسک پذیری و تهاجمی ساختن مردان ، آنها را به لحاظ جنسی نیز بیشتر از معمول در حالت تشنه نگه می دارد. برای همین دید زدن مردان به بدن زنان، حالتی شبیه فرمان اتوماتیکی است که در هواپیماها نصب شده است. برای همین نیز، زنی که دید زده شده است بعد از اینکه از معرض دید کنار برود بلافاصله از یاد نیز می رود.

۴ – باید از مایملک خود دفاع کنند

بر اساس نظریه تکامل، بخشی از وظیفه مردان دفاع از محوطه شخصی شان است. به نظر دکتر Brizendine بخش بزرگتری از مغز مردان، نسبت به زنان، به این امر اختصاص داده شده است که با تمام قدرت و انرژی از مایملک و دارایی و خانه و قبیله خود دفاع کنند.

۵ – رئیس کیست؟

برای مردان، سلسله مراتب نامشخص و نامنظم باعث تشدید نگرانی و افزایش حس تهاجمی می شود. برای همین است که مردان در محیط های نظامی که فرامین و قوانین و سلسله مراتب مشخص و دقیق ثبت شده است یا اماکنی که نظم حساب شده ای دارد، احساس کنترل بیشتری دارند و راحت تر هستند.

۶ – بازی های پدرانه خشن تر هستند

پدران تمایل دارند که بازی و شوخی شان با فرزندان حال و هوای فیزیکی داشته باشد. این امر به فرزندان کمک می کند که واکنش های بهتری در شرایط نامساعد و ناگهانی داشته باشند و نسبت به اتفاقات دنیای واقعی، آمادگی بیشتری بیابند.

فرزند انسان در بین سایر موجودات، از محتاج ترین ها است و حضور پدر یک موهبت بسیار ضروری در شکل گیری هویت بچه ها می باشد.

۷ – مغز مردان میانسال

مردان در دوره جوانی، یکه تازی و تکروی و رقابت را دوست دارند که البته همگی آنها از خصوصیات برآمده از تستوسترون بالای آنها است. اما مغز مردان میانسال وقتی تحت تاثیر کمتر هورمون ها است تمایل به همکاری و همیاری بیشتر پیدا می کند.

۸ – مردان احساساتی هستند

نوزادان پسر ثابت شده است که اشکارتر از دختران به ابراز احساس و نشان دادن احساسات از طریق حالت صورت شان تکیه می کنند. بر طبق گزارش منتشر شده در قصلنامه روانشناسی اسکاندیناوی، پسران کم کم یاد می گیرند که نشان دادن احساسات کار مردانه ای نیست و ان را پنهان می کنند.

تحقیقات Lund University in Sweden دلیل بعدی پنهان کردن احساس مردان را در این می داند که اد کنترل احساسات به طور غریزی در مردان وجود دارد چون واکنش سریع و پنهان کردن احساس در یک لحظه خطیر، به مردان امکان می دهد که با حوادثی که روبرو می شوند مناسب تر مواجه شوند.

۱۰ Things Every Woman Should Know About a Man’s Brain – Robin Nixon

http://www.livescience.com/14422-10-facts-male-brains.htmlپ

Image source

The male brain decoded

The-male-brain-decoded-photo-1

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com