هر چه به پایان سال ۹۴ نزدیک می شویم ، این انگاره را به ذهن متبادر می سازد که دستگاه قضایی کشور صدور احکام زندان برای فعالان کارگری را یکی پس از دیگری دارد سرعت می دهد.

abdi2

در این میان سه تن از فعالان شناخته شده سندیکای شرکت واحد تهران و حومه ( داوود رضوی – رضا شهابی – ابراهیم مددی ) دو نفر اول داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد نیز پس از احضار های مکرر و فشارها و تهدیدهای فراوان، در ۲۳ دی ماه ۹۴ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به اصطلاح محاکمه و به اتهام همگانی و از پیش تعیین شده ی «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «ایجاد اخلال در نظم و آرامش عمومی، از طریق حضور در تجمعات غیر قانونی»؟!!! به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردید. و همچنین رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به یکسال زندان تعزیری محکوم و این حکم دردادگاه تجدید نظر تایید شد. و آقای ابراهیم مددی نیز به دادگاه فراخوانده شد. در کردستان نیز با احکام فعالا ن کارگری همچون عثمان اسماعیلی، کارگر ساختمانی و فعال کارگری که مسئولیت سخنگویی کمیته دفاع از کارگران مهاباد را به عهده داشت، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از ۱۲ روز حبس انفرادی با وثیقه سنگین هفتاد و دومیلیون تومانی از زندان آزاد شد. همچنین فرزاد مرادی نیا  کارگر زندانی و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری  بعد از عمل جراحی در بیمارستان سنندج در تاریخ ۱۹ دی مجددا به زندان بازگردانده شد.و این روند ضد کارگری همچنان ادامه دارد  . در چنین شرایطی  حکم ۶ سال زندان برای اسماعیل عبدی معلم شناخته زندانی نیز اعلام گردید . 


حکم شش سال حبس ناعادلانه برای اسماعیل عبدی
حقوق معلم وکارگر

abdi
صبح امروز حکم شش سال حبس برای اسماعیل عبدی به وکیل ایشان ، پیمان حاج محمود عطار، ابلاغ شده است.
این حکم اولیه در آستانه سال نو در حالی صادر می شود که عبدی از ششم تیرماه در بازداشت غیر قانونی به سر می برد.
این حکم ناعادلانه به شدت بر نگرانی خانواده و دوستان ایشان و همچنین جامعه معلمین و فعالان افزوده است و این حکم سنگین بر فضای جامعه فعالان صنفی به شدت سنگینی می کند.
============
اعتراض کانون صنفی معلمان به حکم سنگین زندان اسماعیل عبدی

abdi3
http://bield.info/abdi-9/
به نوشته سایت حقوق معلم و کارگر در تاریخ پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ آمده است : به نام خداوند جان و خرد
بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در ارتباط با صدور حکم سنگین زندان برای اسماعیل عبدی دبیر کل کانون
بیش از یک سال از آغاز تجمعات قانونی و مسالمت امیز معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی شان و شرایط اموزشی حاکم بر مدارس،می گذرد. در این میان کانون های صنفی سراسر کشور بنابر وظایف ذاتی، ضمن درک شرایط معلمان و همراهی با آنان، با تدوین و جمع بندی مطالبات و خواسته ها، تلاش داشته اند اعتراضات در مسیری قانونی و مسالمت آمیز پیگیری و انجام شود. برگزاری سه تجمع سراسری با حضور هزاران معلم از سراسر کشور، بدون هیچ گونه رفتار غیرمدنی و در آرامش کامل، ضمن اینکه نشان از بلوغ مدنی معلمان این سرزمین دارد، توانایی و ظرفیت کانونهای صنفی برای هدایت مجموعه اعتراضات در بستری مسالمت آمیز را نشان می دهد.
با این حال به جای دادن پاسخ معقول به مطالبات برحق معلمان از جانب دولت و مجلس و به رسمیت شناختن حق اعتراضات صنفی، شاهد اجرای احکام معلق و مسکوت مانده ی برخی فعالین و بازداشت تعدادی دیگر از فعالین صنفی توسط قوه ی قضائیه بودیم. با این همه و با وجود رفتارهای غیرقانونی برخی متولیان نسبت به کانون و اعضای زندانی آن، تلاش کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی، مبتنی بر تعامل با مسئولین حکومتی از قوای سه گانه و رایزنی برای حل مشکلات معلمان دربند بوده است.
حال در چنین شرایطی شاهد صدور حکم ناعادلانه دیگری در چند روز گذشته برای اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان بوده ایم. این فعال صنفی که از تیرماه گذشته، با وجود پایان دوران بازجویی، به صورت غیرقانونی در بازداشت موقت به سر می برد، به اتهام تلاش برای احقاق حقوق صنفی معلمان، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است. صدور چنین حکمی بیش از هرچیز، به تلاشهای صورت گرفته در طی این یکسال برای ایجاد ارتباطی سازنده میان کانونهای صنفی و دستگاه های مسئول لطمه می زند.
کانون صنفی معلمان ایران ضمن اعلام اعتراض شدید خود نسبت به صدور این حکم سنگین برای دبیرکل خود، از تمامی ظرفیت ها قانونی موجود، برای تغییر آن استفاده خواهد کرد.
ما معتقدیم چنانچه همین قوانین موجود رعایت شوند، نه تنها اسماعیل عبدی بلکه هیچ فعال صنفی دیگری نیز به دلیل پیگیری مطالبات صنفی مورد تعقیب قرار نخواهد گرفت. بر همین مبنا خواسته ی مشخص ما در حال حاضر تجدیدنظر در احکام تمامی معلمان دربند، آزادی آنان و پایان دادن به برخوردهای فراقانونی نسبت به تمدید پروانه کانون است.
کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

سفره خالی معلمان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com