This undated image released by the Emirates News Agency, WAM, shows Jamila Salim Al Muhairi, newly-appointed Minister of State for Education of the United Arab Emirates. Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, the seven-state federation's vice president and prime minister in addition to the hereditary ruler of Dubai, announced his new Cabinet in a series of Twitter posts Wednesday, Feb. 10, 2016. He named  Ohood Al Roumi as its first minister of state for happiness and Shamma al-Mazrui , a 22-year-old, to oversee youth affairs in a Cabinet shake-up, that included seven women, designed to inject fresh thinking into the oil-rich country's government. (WAM via AP)

 

نخست‌وزیر امارات متحده عربی روز چهارشنبه (۱۰ فوریه-۲۱ بهمن) دوازدهمین کابینه‌ی تاریخ این کشور را معرفی کرد که ۷ نفر از ۲۹ عضو این کابینه را زنان تشکیل می‌دهند.

“شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم” در کابینه‌ی جدید سه وزارت‌خانه‌ی تازه‌تاسیس “خوشبختی” و “مدارا” و “جوانان” را به وزرای زن سپرده است.

“عهود الرومی” که در این کابینه به سمت وزرات “خوشبختی” منصوب شده، دارای مدرک “کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار” (MBA) از دانشگاه شارجه است. او نخستین زن عربی به شمار می‌رود که به عضویت شورای جهانی کارآفرینی سازمان ملل متحد درآمده و هم‌زمان مدیرکل دفتر نخست‌وزیری امارات متحده عربی را نیز بر عهده داشته است.

“لوبنا خالد القاسمی” ۵۴ساله که به سمت وزیر “مدارا” منصوب شده، از سال ۲۰۰۴ در کابینه‌های پیشین امارات متحده عربی حضور داشته و در ۱۲ سال گذشته وزیر “اقتصاد”، “تجارت خارجی” و “توسعه و هم‌کاری‌های بین‌المللی” بوده است.

اما جوان‌ترین وزیر در کابینه‌ی تازه امارات متحده عربی، “شما المزورعی” است که با ۲۲سال سن، به سمت وزیر امور جوانان منصوب شده و لقب جوان‌ترین وزیر جهان را به خود اختصاص داده است. خانم المزروعی، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه اکسفورد، و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه نیویورک اخذ کرده و قرار است ریاست شورای جوانان امارات را نیز بر عهده بگیرد.

“نجلا محمد العور” و “جمیله سالم المهیری” نیز دو زن دیگری هستند که به ترتیب در راس وزارت‌خانه‌های “توسعه اجتماعی”، “آموزش عمومی” قرار گرفته‌اند. هم‌چنین، “نوره الکعبی” به سمت “وزیر مشاور در امور مجلس ملی” منصوب شده است.

کابینه‌ی تازه “امارات متحده عربی” روز چهارشنبه به تایید “شیخ خلیفه بن زاید آل‌نهیان”، رییس این حکومت رسید و کار خود را آغاز کرد.

حضور پررنگ زنان در دولت جدید امارات در حالی صورت می‌گیرد که کمتر از سه ماه قبل، پارلمان این کشور در اتفاقی تاریخی، یک زن را به ریاست خود انتخاب کرد. این انتخاب، “امل القبیسی” ۴۴ ساله را به اولین زن در جهان عرب تبدیل می‌کند که ریاست یک نهاد پارلمانی را به عهده گرفته است.

UAE-New-Ministers-8

“شما المزورعی” با ۲۲سال سن، به سمت وزیر امور جوانان منصوب شده و لقب جوان‌ترین وزیر جهان را به خود اختصاص داده است.

UAE-New-Ministers-1

“عهود الرومی” که در این کابینه به سمت وزرات “خوشبختی” منصوب شده، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه شارجه است. او نخستین زن عربی به شمار می‌رود که به عضویت شورای جهانی کارآفرینی سازمان ملل متحد درآمده و هم‌زمان مدیرکل دفتر نخست‌وزیری امارات متحده عربی را نیز بر عهده داشته است.

UAE-New-Cabinet

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com